Az on-line vásárlási szokások felmérésében élenjáró Forrester Research, az E-Market, az IDC és Boston Consulting szerint karácsony előtt általában megugrik az internetes vásárlás iránti érdeklődés. Ahogyan korábban, úgy az idén is az éves forgalom ötöde bonyolódott le az ünnepek előtti hónapban. A "listavezetők" egyértelműen a plüssállatok, de kelendőek voltak a műszaki cikkek - főként a DVD-lejátszók - és a ruházati termékek is.
Az elemzések alapján konszolidálódik az internetes beszerzések piaca. Korábban a vevők az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek honlapjait keresték fel, de miután ezeknek a társaságoknak jó része tönkrement, manapság inkább a megbízható, nagy neveket részesítik előnyben. Így például Németországban a Quelle adott számot nagy növekedésről, de ugyanez a helyzet a könyvértékesítéssel foglalkozó Booxtránál is.
A kép azonban korántsem egységes. Nemcsak az USA és Európa között, de Európán belül is mutatkoznak eltérések a vásárlási szokásokat illetően. Az élelmiszer-kereskedelemben például Nagy-Britannia és Franciaország áll az élen, mivel itt a nagy áruházi láncok - mint aTesco és a Carrefour - már stabilan megvetette a lábát az interneten. A németek nem szeretnek élelmiszert on-line rendelni, ruhát annál inkább, ellentétben a franciákkal vagy az angolokkal. Az átlagos szállítási idő viszont továbbra is hét nap. Nemzetközi összehasonlításban a németek fizetnek a legkevesebbet a szállításért, az áru értéke 8 százalékát, míg az amerikaiak 15 százalékot.
Magyarországon még kialakulatlan az internetes kereskedelem. Szakmai körök szerint az effajta vásárlást nemcsak a hálózathoz való hozzáférés, az eszközellátottság hiányosságai hátráltatják, hanem az is, hogy hiányzik országosan az on-line vásárlási infrastruktúra és a megfelelő, biztonságos fizetési rendszer. A forgalom mégis nő: becslések szerint az idén 778 millió forintos árbevétel várható az internetes értékesítésben, jövőre 1,7 milliárd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.