Eszerint a társaság tavalyi, 555 millió eurós profitja ez év végére akár 200 millióval is csökkenhet. A 18 rádió- és 24 tévécsatornát működtető páneurópai műsorszolgáltató vezérigazgatója, Didier Bellens a visszaesést a hirdetési ágazat nemzetközi recessziójával, illetve a piac szeptember 11-ét követő megtorpanásával magyarázta.
Ezt bizonyítja, hogy a kedvezőtlen trend ellenére október végére a tavalyi 38,9-ről 42 százalékra nőtt az RTL piaci részesedése, ezen belül tovább erősítettek a 18-49 éves célcsoportban. Bellens vélekedése szerint ez elsősorban a több piacon magas nézettségű programjaiknak, például a nálunk is futó Legyen ön is milliomos! játéknak köszönhető. Becslések szerint a tévéhirdetések iránti kereslet a német, a brit és a francia piacokon az idén mintegy 10 százalékkal estek vissza. Az RTL luxemburgi központjában úgy vélik, a hirdetési kereslet élénkülésére 2002 első felében még aligha lehet számítani, az idei visszaesés megfordulását jövő év második felére tartják valószínűnek.
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint a magyar érdekeltség annyiban van jobb helyzetben, amennyivel a magyar piacra a nemzetközinél kisebb hatással volt a hirdetési recesszió. Az általános visszaesés mértéke természetesen itthon sem elhanyagolható, de hatását az RTL Klub rugalmas struktúrája, például GRP-alapú (azaz a hirdetések tarifáját nézőszámhoz kötő) értékesítési rendszere, valamint piacvezető pozíciója jóvoltából lényegében ellensúlyozni tudta. Kolosi szerint az RTL Klubnál arra számítanak, hogy a csatorna eredménye a tervezett közvetlen közelében marad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.