Az állami tulajdonban lévő vasútvonalak felújítására 2007-ig ISPA-támogatással 380 millió eurót szán a cég. Az EIB-, EBRD-, KfW-, Eurofima-hitelek lehetővé teszik a járműpark korszerűsítését. A MÁV 30 milliárd forintot költhet kétáram-rendszerű villamos mozdonyok, dízelmotorkocsik beszerzésére, valamint 136 elővárosi kocsi felújítására. Az első kocsikat 2002 közepén állítja forgalomba a vasúttársaság.
EIB-kölcsönből folytatódik a Bp.-Újszász-Szolnok vasútvonal felújítása, költségvetési forrásból építik át a Bp.-Szob szakaszt, s korszerűsítik a Rákospalota-Újpest állomást. ISPA-támogatásból megkezdődik az európai közlekedési folyosók részét alkotó Bp.-Cegléd-Szolnok, a Bp.-Győr- Hegyeshalom (második ütem), valamint a Zalalövő-Boba vonal korszerűsítése.
Költségvetési forrásból oldja meg a MÁV a Nagytétény- Diósd-Érd és a Tiszalök-Görögszállás vonal átépítését. Megkezdődik a Győr-Celldömölk, a Szedres-Szekszárd és a Dombóvár-Kaposvár szakasz építésének versenyeztetése. A váltócserék és útátjáró-korszerűsítések mellett folytatódik az állomások, pályaudvarok felújítási programja. Aluljárók, új peronok épülnek, s korszerűsítik a biztosítóberendezéseket és felsővezeték-rendszereket is.
A Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) rendező pályaudvari része 2002-2003-ban EBRD-hitelből valósul meg. A kivitelezők versenyeztetése megkezdődött.
Hargitai Éva
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.