Négy elemből álló, mintegy 15 milliárd forint értékű beruházást tart fontosnak és kivitelezhetőnek Gansperger Gyula Ferihegyen. Mindegyik kiegészíti egymást, és nélkülözhetetlen ahhoz, hogy megfelelő színvonalon fogadjuk a növekvő számú (2003-2005-ben már várhatóan évi 5-6 millió) utast.
A néhány hete megalakult új állami vállalatot gyökeresen másként képzeli el a vezető, mint amilyen az előd LRI volt. (Az LRI tavaly vált ketté: a légiirányítást a Hungarocontroll végzi, a földi kiszolgálást, üzemeltetést és a kereskedelmi tevékenységet pedig a Budapest Airport.) Nem a klasszikus bevétel-kiadás szemléletet, hanem egy cash flow irányította megközelítést tart szükségesnek. Ehhez akarja hozzáigazítani a cég szerkezetét és a menedzserszerződéseket is. Közlése szerint hamarosan véglegesítik az üzleti tervet, amit várhatóan márciusban elfogadtatnak a tulajdonossal. Az ehhez is szükséges tanácsadói pályázatot hamarosan befejezik, és eredményt hirdetnek.
A társaság működésére jelentős hatással lehet, ha a kormány - ígéretének megfelelően - valóban még az idén megkezdi az M0-s autóút újabb, keleti szakaszának építését, a gyorsvasút kivitelezését, és nekilát a gyorsforgalmi út korszerűsítésének. Gansperger jelentősen bővítené a teherforgalmi kapacitást, mert a külföldi partnerek folyamatosan jelzik, hogy igénybe vennének ilyen szolgáltatást. Utalt arra, hogy a közelben az AIG/Lincoln már felépítette Airport Business Park nevű logisztikai és irodabázisát, amely jó üzletnek bizonyult, mert megtelt. Versenyt szeretne a catering területén is, ahol most még csak a Pannónia van jelen.
A megbízott vezérigazgató igen stabilnak véli a cég helyzetét, ám nem rejtette véka alá, hogy a tulajdonostól 4-4,5 milliárd forintnyi alaptőke-emelést vár. Módosíthat a vállalati pénzügyeken, ha nem sikerül rövid határidőn belül rendezni a 14-15 milliárd forintra becsült eszközök apportálásának ügyét - fűzte hozzá. Gansperger az idei évre 19-21 milliárd forintos forgalmat remél, nem számítva a két terminált december végéig üzemeltető FUF Kft. rájuk eső bevételét. Az idén körülbelül 5-6 milliárd forintnyi nyereség is keletkezhet. Egyelőre azonban nem tartja alkalmasnak a helyzetet arra, hogy hazai vagy külföldi befektetőt keressenek a nagy ívű fejlesztésekhez. A magyar-kanadai FUF Kft. mintegy 90 millió dolláros adósságát átvállalják, a kifizetéshez pedig napokon belül "rendkívül kedvező" kamatozású, a néhány évvel ezelőtt folyósítottnál 1,1 milliárd dollárral olcsóbb, hét évre szóló hitelt vesznek fel.
Mester Nándor
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.