Míg a legtöbb magyar életmódlap veszített értékesített példányszámából 2001-ben, a német médiapiacon a lifestyle szegmens a vártnál jobban teljesített a múlt év utolsó negyedében. A német lapkiadók szövetsége (VDZV) e termékcsoportban az értékesített példányszámok átlagosan 38 százalékos emelkedését jelentette az előző év azonos időszakához képest, míg a kétheti megjelenésű női lapok 7,7, az on-line újságok 9,4 százalékot veszítettek közönségükből. A tavalyi visszaesés szintjén megrekedt értékesítés mellett amerikai társaik hirdetési bevételeik további, ágazati átlagban 10-15 százalékos csökkenésével számolnak 2002-re. Az AdAge értesülése szerint a Vogue az első negyedévre 10-12, az InStyle 7, az O The Oprah 8 százalékkal kevesebb felületre kötött szerződést.
Az első hónapok tapasztalata alapján kiegyensúlyozottnak nevezte a hirdetői érdeklődést a tavaly szeptemberben a prémium szegmensben útjára bocsátott magyar Elle lapigazgatója, Pető Endre, aki szerint számonként átlagosan 40 oldalt értékesítettek, és a 40 ezer példány körül eladott lap kiemelt felületeire 2002-re is megkötötték a szerződéseket. Pető az év egészére kiegyensúlyozott értékesítésre számít, szerinte az életmódmagazinok hirdetési piacán a múlt év utolsó negyedéből csak a december volt gyengébb a reméltnél.
Véleményének ellentmondani látszanak a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség adatai, amelyek szerint a második fél év végéhez képest értékesített példányszáma alapján a Hölgyvilág kivételével a nőknek és férfiaknak szerkesztett színes újságok közül jó néhány veszített olvasótáborából, a CKM pedig már 2001 első negyedében elszenvedte a több mint 10 ezer példányos visszaesést jelentő "fogyókúrát". A júliustól december végéig terjedő időszak nagy vesztese az FHM és a Shape - előbbiből 14 ezerrel, utóbbiból 10 ezerrel kevesebbet adtak el -, valamint a Playboy, amelynek értékesített példányszáma hét-, és a Joy, amelyé hatezerrel csökkent. A második fél évben javult viszont a Hölgyvilág, és viszonylag stabilnak tekinthető a Nők Lapja és a Gyöngy értékesítési pozíciója, a Cosmopolitan erős harmadik negyedév után az esztendő végére visszaesett. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.