Az előzetes számítások szerint a beruházás összköltsége 24,9 milliárd forint, ebből az építés 20,1, a járműbeszerzés 2,5 milliárdot emészt fel, a többit a tervezés, engedélyezés finanszírozására, tartalék képzésére fordítanák. A ferihegyi gyorsvasút létesítéséről március elejére készül el a kormány-előterjesztés - értesült a Világgazdaság..
A Nyugati pályaudvar-Rákosrendező-Rákosszentmihály-Rá-kos-Ferihegyi repülőtér közötti gyorsvasút vonalhossza 24,6 kilométer lenne, ebből a meglévő, rekonstrukciót igénylő vasúti pálya 14,6 kilométer, míg a zöldmezős beruházással létesítendő pályaszakasz 10 kilométer. A tervek szerint a járatok mindkét végállomásról húszpercenként közlekednének, s ennyi lenne a menetidő is. Ami a tarifát illeti, a komplex szolgáltatási díj nem haladná meg a mindenkori taxiköltséget. Az elképzelések szerint a szolgáltatás színvonalát a háztól házig való szállítás megszervezésével és az őrzött parkolás biztosításával emelnék. A felmérések azt mutatják, hogy a gyorsvasútnak elsősorban az egyéni gépjármű-közlekedéssel kell majd versenyeznie.
Ami a járműbeszerzést illeti, a Ferihegy Express Kft. már felvette a kapcsolatot a szóba jöhető gyártókkal - a járművek gyártási költségei között jelentős különbség nincs -, de szerződéskötésre még nem került sor. Az indulás évében a 120 kilométer per órás maximális sebességre képes járművek százhúsz utas szállítására lennének alkalmasak, s a későbbiekben ez a szám száznyolcvanra növekedne.
Az igazgató hangsúlyozta, ahhoz, hogy a gyorsvasút építését minél előbb megkezdhessék, szükség van a hatósági engedélyezési eljárások gyorsítására, a projekt megvalósításában illetékes vagy érdekelt szervezetek, hatóságok, vállalkozói körök aktív közreműködésére is.
Hargitai Éva
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.