Hónapok óta beszédtéma a Hugo Boss főhadiszállásán a tavaly a nulladik kollekcióval megjelenő Boss Woman gyenge szereplése. Emiatt az egész konszern nyeresége kisebb lett a vártnál, hiszen ez az üzletág 28 millió eurós adózás utáni veszteséggel zárta a tavalyi évet. Pedig a konszern egészét tekintve jól ment az üzlet, az árbevétel 19 százalékkal növekedett, s ezzel meghaladta a társaság vezetésének várakozásait is.
A forgalom az év egészében 1,095 milliárd euró volt, a nyereség 107 millióra nőtt, de elmaradt a várt 14 százalékos növekedéstől. Az idei évre már nem számít ekkora bővülésre az új elnök - akinek kinevezését a májusi közgyűlésen hagyják jóvá -, mert Bruno Sälzer szerint kisebb lesz a férfidivat iránti kereslet. Így hát sok múlik azon, hogy mit tud felmutatni a női részleg, és sikerül-e integrálni a társaságba valamelyik nagy európai divatmárkát.
A társaság vezetésének várakozásai szerint a Boss Woman várhatóan csak 2003-ban lesz nyereséges, a tervek szerint addigra beérnek a tervezett változtatások gyümölcsei. "Az nem lehet, hogy egy Boss férfiöltöny 400, míg egy női öltözék 700 euróba kerüljön" - jelentette ki egy sajtótájékoztatón Sälzer. Bár a Boss pontosan meghatározta női célközönségét, ezt a réteget igazából nem tudta elérni. Nem sikerült elérni azokat, akik tudatosan választanak olyan divatos öltözéket, amellyel ki tudják fejezni egyéniségüket, s a magán-, illetve az üzleti életben egyaránt jól öltözöttek szeretnének lenni. Ezek a kollekciók azonban többnyire a 42-es méretnél véget is érnek, mintha a nő vásárlók nádszálvékony modellek lennének.
Magyarországon minden szezonban 10 százalékkal növekszik az értékesítés, és ezzel összhangban van a nyereség alakulása is - mondta a Világgazdaság érdeklődésére a márka hazai forgalmazója, a Roland Divatház Rt. főrészvényese konkrét adatok ismertetése nélkül. Berendi András tájékoztatása szerint a Boss Woman várhatóan jövő tavasszal jelenik meg Magyarországon. A Roland 1998-ban vette át a Boss márka forgalmazását a Haris Kft.-től, forgalmuk 10-20 százalékát teszik ki ezek a termékek. Berendi úgy látja, hogy a hazai Boss-értékesítés már elérte a maximumot, így egyelőre nem is akarnak új boltot nyitni. A Roland Divatház tavaly rekordforgalmat és -nyereséget ért el, kétmilliárd forint feletti nettó árbevétellel és 10 százalék körüli nyereséggel. (KK)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.