Ismét nagyarányú elbocsátást és a flotta átalakítását jelentette be a British Airways (BA). A brit vállalat 5800 dolgozójától válik meg, miután 2001-ben - tizenöt évvel ezelőtti magánosítása óta először - veszteséggel üzemelt. Tavaly 7200 embert küldtek el a legnagyobb európai légiforgalmi vállalattól.
A vezetés azzal indokolta az újabb kényszerű lépést, hogy a céget nagyon hátrányosan érintette az észak-atlanti útvonalakon mutatkozó keresletcsökkenés, különösen a szeptemberi terrorakciók után váltottak jegyet kevesebben a BA-járatokra - jelenti a Reuters.
Rossz idők járnak a Lufthansára, a SAS-ra és a KLM-re is. A német cég utasforgalma a terrorakciók következtében tíz év óta először csökkent a tavalyi üzleti évben - adta hírül a Handelsblatt. A német repülőtereken 2001-ben az előző évhez képest 2,5 százalékkal kevesebb, 117,5 millió utas fordult meg. Sőt az Észak-Amerikába közlekedő járatokon 8,7 százalékos volt a visszaesés.
A Lufthansa most arra készül, hogy hosszú távú járatain eggyel kevesebb utaskísérőt foglalkoztat majd, vagyis 500-600 embert máshová irányíthat a cégen belül. A német lapok azonban úgy tudják, hogy akár ezek elbocsátása is szóba jöhet abban a programban, amely során 30-40 millió eurót akarnak megtakarítani. A skandináv SAS egymilliárd svéd koronás bevételkiesést rögzített és azt tervezi, hogy legalább egyötödével lefaragja kiadásait.
Ugyancsak szigorú költségtervet léptetett életbe a svájci Crossair, amely a csődbe jutott Swissair egyes részeit átvéve ma a nemzeti légitársaság szerepét tölti be az alpesi országban. Esélyeit rontja, hogy át kell vennie a Swissair összes kötelezettségét, beleértve a napokban hivatalosan is megszűnt Qualiflyer légi- szövetség más tagjaival szemben fennállókat is. A Qualiflyer már hónapok óta csak formálisan működött, több tagja is kivált, néhány pedig más szövetségekkel tárgyalnak. (MN)
VG-összefoglaló
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.