Nem véletlen, hogy Németországban az idén Jochen Zeitz, a Puma elnök-vezérigazgatója kapta a pénzügyi szaklapok Aranybika Díját, hiszen a társaság egyik legjobb eredményét könyvelhette el a tavalyi üzleti évben. Az árbevétel 30 százalékkal, 598,1 millió euróra, az adózás előtti nyereség 160 százalékkal, 59 millió euróra emelkedett, a mérleg szerinti eredmény 39,7 millióra nőtt. Ez megérződött a társaság papírjainak árfolyamán is: a tavalyi 170 százalékos emelkedést az utóbbi időben újabb növekedés követte, a papírok most 39 eurón állnak.
Magyarországon is a vártnál 21 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolított le tavaly a Puma Hungária Kft. - válaszolta lapunk érdeklődésére a társaság ügyvezető igazgatója. Nemes Katalin a kiélezett versenyre hivatkozva konkrét adatokat nem közölt, csupán annyit mondott: az árbevétel 2001-ben az előző évihez képest 40, a nyereség 35 százalékkal emelkedett.
A társaság az idén további növekedésre számít, s az éves forgalmat tekintve szeretnék megszerezni a harmadik helyet a hazai piacon a vezető sportmárkák között. A cégnek az Árkád üzletközpontban nyílik a következő üzlete, jelenleg négy franchise- márkaboltjuk van Magyarországon: kettő Budapesten, egy Debrecenben s egy Békéscsabán. Emellett van még két kisebb boltjuk Győrben és Gyöngyösön, egyébként országszerte sportboltokban más márkákkal együtt értékesítik a Puma-termékeket.
Az értékesítéssel foglalkozó kft. 2000 januárjában kezdte meg magyarországi tevékenységét a Puma Austria 100 százalékos leányvállalataként azzal a céllal, hogy az anyavállalat nemzetközi kollekcióját forgalmazza, korábban magyar nagykereskedőn keresztül értékesítettek. A német konszern legjelentősebb hazai gyártója a solymári Pemü, itt sportcipőket készítenek a Puma International számára. A hazai piacon kapható lábbelik döntő része távol-keleti import, míg a sportruházat többsége Törökországból, illetve Bulgáriából származik. (KK)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.