Ezer ügynökség és 185 nagy hirdető véleménye alapján térképezte föl 2002 médiapiaci várakozásait az AdAge szaklap. A megkérdezettek többsége óvatos: véleményük szerint akár két évbe is beletelhet, amíg a költés visszatér a 2000-es (egyébként rekordnak számító) szintre. Az ügynökségek és a hirdetők válaszadóinak 55 százaléka számol a reklámbüdzsék csökkentésével. Arra, hogy a reklám szerepe növekszik-e a gazdaság lanyhulásának idején, értelemszerűen az ügynökségek többsége (77 százaléka) válaszolt igennel, de a hirdetők 59 százaléka is egyetértett az állítással, utóbbiak 31 százaléka pedig úgy vélte, a fel- és lefelé ívelő korszakban egyaránt fontos piaci eszköz a hirdetés. Ugyanakkor a hirdetők egyre nagyobb súlyt helyeznek a hatékonyságra, amelyet egy-egy kampányt követően ellenőrizni szeretnének, ezért az idei év fő célkitűzésének a hirdetők értékesítésük növelését, a fogyasztók márkatudatosságának erősítését, illetve piaci részesedésük növelését jelölték meg. Eszerint az év nagy kampányai a hatékony, célcsoportos elérésre fognak összpontosítani, míg az imázshirdetésekre vélhetően kevesebb forrást szánnak majd a cégek. A hirdetők válaszaiból ez évi reklámstratégiájuk fő elemei is kibontakoznak. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.