BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokkolta a piacot az Electro World

Sokkolóan alacsony akciós áraival minden eddigit felülmúló vásárlói rohamot váltott ki budaörsi áruháznyitásával az Electro World. Az elektronikai cikkeket árusító társaság feladta a leckét a versenytársaknak, akik kifogásolják ugyan a dömpingárakat, de az elmúlt napokban maguk is igyekeztek elébe menni az EW-nek, a nyitást megelőzően több terméket is jelentős kedvezménnyel árusítottak. A versenyhivatal szakértője szerint erőfölényről még nem lehet beszélni, hiszen a cég csak most lépett piacra.

Követ dobott az Electro World (EW) a hazai kereskedelem korántsem békés vizébe akciós újságjában közzétett sokkoló áraival. Sebestyén Péter, a cég ügyvezető igazgatója elismerte, a bomba szándékos volt, de szerinte eddig minden újonnan piacra lépett cég hasonló stratégiát követett.

A társaság magatartása versenyjogi szempontból csak erőfölénnyel visszaélés esetén kifogásolható - fejtette ki lapunk érdeklődésére Kanizsai Nagy Andrásné, a Gazdasági Versenyhivatal kereskedelmi irodájának vezetője. Hangsúlyozta, hogy a visszaélés megállapításához elsődlegesen azt kell vizsgálni, erőfölényben van-e az adott cég. Ez viszont csak piaci jelenlét esetén valósulhat meg. Az Electro World azonban most lépett a piacra. A hivatal így egyelőre nem vizsgálódhat a cégnél, hogy indokolatlanul alacsony árat alkalmaz-e, vagy sem.

A versenytársak viszont azt gyanítják, hogy az EW beszerzési ár alatt árusít.

Ezt az EW vezetője nem is cáfolja, hozzáfűzve, a cég a piaci árszint alatt fog értékesíteni később is. A Keravill vezérigazgató-helyettese, Perjési György elmondta, hogy induló akcióra nem reagálnak, megvárják a folytatást. A többi versenytárs már a nyitás előtt két nappal igyekezett felvenni a kesztyűt. A Media Markt ügyvezetője, Maurer Andor elmondta, a cég mindig átveszi a piac legalacsonyabb árszintjét, így az EW katalógusának megjelenésekor azonnal korrigáltak. A Tesco szórólapokat osztott, hogy csak szerdán a háztartási és a szórakoztatóelektronikai termékek 20 százalékos kedvezménnyel kaphatók - sorban állás nélkül.

A magyarországi áruház megnyitásának nem volt tudatos marketingkoncepciója a zsúfoltság gerjesztése, őket is meglepte a siker - mondta lapunknak Karen Donovan, az EW anyacége, a Dixons csoport londoni szóvivője. Ennek kapcsán Kandikó József, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke emlékeztetett rá, hogy néhány évvel ezelőtt szintén a budaörsi térségben az IKEA második áruháza körül is tumultuózus jelenetek zajlottak. Kandikó szerint viszont egy új piacra belépő cégnek alaposabban kellene tájékozódnia a helyi sajátosságokról, a fogyasztók döntéseinek mechanizmusáról. A magyar ugyanis erősen árérzékeny és feltörekvő piac, a kínálkozó olcsó lehetőségeket az emberek sokszor más térségek fogyasztóinál ambiciózusabban próbálják kihasználni.

A beszállítók közül különösen a Sony- és a Samsung-kereskedők voltak felháborodva. A Philipstől úgy tájékoztatták lapunkat, hogy az EW-nek sem adják olcsóbban a termékeket, mint más hasonló kereskedőnek. Sebestyén Péter (EW) a nagy tömegű és alacsony árú készletre az alábbi magyarázattal szolgált: igaz, hogy a készlet 80 százalékát magyar márkaképviseletek szállították, de a Dixons európai szintű beszerzési megállapodása áll a háttérben.



Munkatársainktól

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.