Spanyolországban az Endemol televízió tulajdonosa, a Telefónica olyan rendszernek a bevezetését tervezi, amelynek segítségével az éppen televíziót nézők SMS-ben kaphatnak az adott műsorral összefüggő, annak tartalmát kiegészítő rövid üzeneteket. E szolgáltatás ára a mobiltulajdonosok telefonszámláját hizlalná, de gondolnak arra is, hogy hasonló módon reklámüzenetet juttassanak a tévézőkhöz, ekkor a díj a megrendelőt terheli. Itthon Textboy néven indította el emelt díjas SMS-szolgáltatását a TeleMedia Kft., amelyen a mobillogók és csengőhangok letöltése mellett közérdekű információk, illetve reklámüzenetek továbbítására is nyílhat lehetőség.
Kezd kialakulni az SMS-hirdetések piaca: a célzott üzenetért telefonszámonként 12-35 forint közötti összeget kérnek a vállalkozók. Van cég, amely a hirdetések fogadásáért ebből fizet a hívottaknak: a "vevő" 5-8 forintot inkaszszálhat. Ausztriában, ahol már tavaly nekilódult az SMS-reklámozás, a hívottak 18-20 forintnak megfelelő eurót kapnak. Az osztrák mintához hasonlóan azt is honorálják, ha valaki újabb reklámfogadó ügyfelet szerez.
A folyamatosan bővülő emelt díjas SMS-üzletág fejlődésébe hamarosan az Európai Unió is beleszólást kér. Az EU-országok távközlési miniszterei a közelmúltban egyöntetűen az úgynevezett spamek (azaz a kérés nélkül küldött e-mailek és SMS-ek) ellen foglaltak állást, és minden bizonnyal a módszer teljes betiltását terjesztik javaslatként az Európai Parlament elé, egyben más internetes, illetve SMS-es reklámozás szigorúbb szabályozását is indítványozzák.
A magyar reklámkódex a telefon-, fax- és e-mail hirdetések esetén megköveteli a fogadók előzetes hozzájárulását, az SMS-t azonban külön még nem szabályozza. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.