A luxusautókat gyártó BMW-t a többi autógyártónál kevésbé viselte meg az amerikai és a német gazdaság visszaesése. Amíg 2001 februárjához képest 1,4 százalékkal kevesebb autó kelt el Európában az elmúlt hónapban, a BMW 8,9 százalékkal több kocsit adott el, mint egy évvel korábban - adta közre az európai autógyártók szövetsége, az ACEA. A bajor márkát átlagosan 6 százalékkal a francia gyártók követik.

A BMW AG szerint a gyár az idén várhatóan növeli nyereségességét, bevételeit és eladásait is. Már tavaly is csupán az USA-ban 12,5 százalékkal több, 213 ezer kocsit adott el.

Miután adózatlan nyereségét tavaly rekordmértékben, 59,5 százalékkal, 3,242 milliárd euróra növelte, azt tervezi, hogy megkétszerezi modelljeinek számát. Mint Helmut Panke - aki májustól veszi át a cég irányítását - bejelentette, jövőre hat új modellel jelennek meg a piacon annak köszönhetően, hogy a cég tavaly 26 százalékkal, 3,52 milliárd euróval többet költött beruházásokra. A márka az idén több mint egymillió BMW és Mini eladásával számol, miután tavaly 905 ezer kocsit értékesített, 10 százalékkal többet, mint 2000-ben.

Munkatársunktól