Nem eladó a Sziget név
Új szponzorációs politikát dolgozott ki az idén várhatóan egymilliárd forintos költségvetéssel bíró Sziget Fesztivált rendező Sziget Kft. A rendezvény nevében a korábbi évek gyakorlatával szemben nem jelenik meg a főtámogató neve, az egyhetes programsorozatnak pedig a Pepsi mellett - azonos hozzájárulással - a Pannon GSM is főszponzora lesz - derült ki a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján. Takács Gábor ügyvezető igazgató elmondta: az idei fesztivál bevételeinek mintegy 40 százaléka származik szponzoroktól, ezen összeg felét a két említett cég adja.
Az új politika igazodik a hasonló jellegű fesztiválok által követett nemzetközi gyakorlathoz - szögezte le Takács Gábor. Ugyanakkor a Sziget Kft. nevéhez kapcsolódó egyéb - különböző tulajdonosi szerkezetű - vállalkozások miatt is úgy döntöttek, hogy előnyösebb egy olyan típusú támogatói rendszer, melyben a Sziget név önálló márkaként maradhat meg.
Az ügyvezető igazgató a Világgazdaság kérdésre elmondta: a fesztivál - mely egyike Európa és a világ legnagyobb hasonló jellegű kulturális rendezvényeinek - mára elért egy olyan fejlettségi szintet, hogy nem a szervezőknek kell szponzorok után kutatnia, hanem a cégek jelentkeznek támogatóként. Így kaptak ajánlatot a Pepsi és a Pannon GSM legnagyobb versenytársaitól is. A jelenlegi szerződés erre az évre szól, de mindhárom fél úgy vélekedett, hogy a kezdetektől való együttműködés a jövőben sem szakad meg. A reklámkampány "A Pepsi és a Pannon GSM bemutatja a 2002-es Sziget Fesztivált" mottóval folyik majd.
Kis kárörömmel figyeljük a konkurenciát, amelyik ma már szeretne ott lenni a Szigeten, mely a mobiltelefónia szempontjából legfontosabb közönség, a fiataloknak szóló legnagyobb hazai kulturális esemény - mondta Suba János, a Pannon GSM sajtó- és információs igazgatója. Barta Zsolttal, a Pepsi magyarországi leányvállalatának pr-vezetőjével egyetértettek abban, hogy a fiatalok körében való imázsépítés a legfontosabb haszna támogatásuknak.
A tavalyi rendezvény ideje alatt annyi üdítő fogyott el, mint egy 120 ezres városban ugyanennyi idő alatt, míg a Pannon csak a saját hálózatából egymillió híváskezdeményezést könyvelhetett el a rendezvény alatt. (DG)
Munkatársunktól


