BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem eladó a Sziget név

Új szponzorációs politikát dolgozott ki az idén várhatóan egymilliárd forintos költségvetéssel bíró Sziget Fesztivált rendező Sziget Kft. A rendezvény nevében a korábbi évek gyakorlatával szemben nem jelenik meg a főtámogató neve, az egyhetes programsorozatnak pedig a Pepsi mellett - azonos hozzájárulással - a Pannon GSM is főszponzora lesz - derült ki a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján. Takács Gábor ügyvezető igazgató elmondta: az idei fesztivál bevételeinek mintegy 40 százaléka származik szponzoroktól, ezen összeg felét a két említett cég adja.

Az új politika igazodik a hasonló jellegű fesztiválok által követett nemzetközi gyakorlathoz - szögezte le Takács Gábor. Ugyanakkor a Sziget Kft. nevéhez kapcsolódó egyéb - különböző tulajdonosi szerkezetű - vállalkozások miatt is úgy döntöttek, hogy előnyösebb egy olyan típusú támogatói rendszer, melyben a Sziget név önálló márkaként maradhat meg.

Az ügyvezető igazgató a Világgazdaság kérdésre elmondta: a fesztivál - mely egyike Európa és a világ legnagyobb hasonló jellegű kulturális rendezvényeinek - mára elért egy olyan fejlettségi szintet, hogy nem a szervezőknek kell szponzorok után kutatnia, hanem a cégek jelentkeznek támogatóként. Így kaptak ajánlatot a Pepsi és a Pannon GSM legnagyobb versenytársaitól is. A jelenlegi szerződés erre az évre szól, de mindhárom fél úgy vélekedett, hogy a kezdetektől való együttműködés a jövőben sem szakad meg. A reklámkampány "A Pepsi és a Pannon GSM bemutatja a 2002-es Sziget Fesztivált" mottóval folyik majd.

Kis kárörömmel figyeljük a konkurenciát, amelyik ma már szeretne ott lenni a Szigeten, mely a mobiltelefónia szempontjából legfontosabb közönség, a fiataloknak szóló legnagyobb hazai kulturális esemény - mondta Suba János, a Pannon GSM sajtó- és információs igazgatója. Barta Zsolttal, a Pepsi magyarországi leányvállalatának pr-vezetőjével egyetértettek abban, hogy a fiatalok körében való imázsépítés a legfontosabb haszna támogatásuknak.

A tavalyi rendezvény ideje alatt annyi üdítő fogyott el, mint egy 120 ezres városban ugyanennyi idő alatt, míg a Pannon csak a saját hálózatából egymillió híváskezdeményezést könyvelhetett el a rendezvény alatt. (DG)

Munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.