Az Európai Unió kormányai a továbbiakban nem nyújtanak garanciát a nemzeti légitársaságoknak a háborús és terrorcselekményekkel összefüggő kockázatok fedezésére. A tavaly szeptemberi amerikai terrorakciók nyomán Brüsszel jóváhagyásával állami támogatást kaptak a nemzeti légicégek, ezek érvényessége azonban március végén lejár - emlékeztet a Reuters.
Mindamellett az unió illetékesei figyelemmel kísérik az amerikai fejleményeket, az USA-ban ugyanis már március 20-án érvényét veszti az állami támogatás, s ha az USA meghosszabbítja az állami szerepvállalást, akkor az EU is fontolóra veszi ezt.
Ugyanakkor az európai légitársaságok azt tervezik, hogy saját biztosítási alapot hoznak létre háborúkkal és terrorakciókkal kapcsolatos kockázatok fedezésére, ezekre ugyanis a szeptemberi cselekmények után nem nyújtottak fedezetet a biztosítótársaságok, s ha az állam is kiszáll, akkor komoly nehézségek léphetnek fel a közlekedésben.
Időközben rendeződni látszik a névhasználati vita a megszűnő Swissair és a nyomába lépő Crossair között. A zürichi SAir-csoport pert akart indítani a bázeli Crossair ellen, mert úgy ítélte meg, hogy a Crossair által is használt Swiss név piaci megjelenítése sérti a társaságnak a Swissair márkanévhez fűződő jogait. Végül is sikerült megállapodniuk a névhasználatról, így az új légitársaságnak, amely a Swiss Airlines nevet viseli, már semmi sem áll útjában, hogy április elsején - nem áprilisi tréfaként - megkezdje működését, s egyszersmind a Swissair március 31-én repül utoljára. A Crossair, amely egészen tavalyig 70 százalékban a Swiss-air tulajdona volt, most 4500 utaskísérőt, 850 pilótát, további mintegy 2000 alkalmazottat és 52 repülőgépet vesz át a Swissairtől.
VG-összefoglaló
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.