BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Kuoni itthon a DER-rel erősít

Május közepéig befejeződik a budapesti székhelyű DER Német Utazási Iroda és a szintén a fővárosban bejegyzett Kuoni Utazási Iroda Kft. fúziója azt követően, hogy a múlt évben úgy döntött a svájci tulajdonos, hogy a DER felvásárlásával kíván erősíteni a magyar piacon.

A Kuoni magyar cége már tavaly augusztus 21-én - január

1-jéig visszamenőleges hatállyal - megvásárolta a DER 99,5 százalékos részét, míg a fennmaradó 0,5 százalék a svájci anyavállalat tulajdonába került. Mint Rónai András, a Kuoni ügyvezetője elmondta, a két cég egymásra találása szerencsés volt, hiszen míg a DER - amely már korábban levált német anyavállalatáról - tőkeerős nemzetközi hálózattal rendelkező tulajdonosi hátteret keresett, addig a Kuoni erősíteni kívánta pozícióit a magyar piacon. Így határoztak a felvásárlásról, illetve az ezt követő beolvadásról, amely után sem változik a Kuoni jelenleg 34 millió forintos jegyzett tőkéje.

A Kuoni Utazási Iroda Kft. - amely céges kiutaztatással és turisták beutaztatásával foglalkozik - tavaly 1,6 milliárd forint forgalmat bonyolított, amelyből mintegy 600 millió volt a beutaztatás és egymilliárd körüli az üzleti utak értéke. A cég 1996 óta nyereségesen működik, ám hogy tavaly milyen jövedelmezőséggel zártak, arról Rónai András nem kívánt adatot közölni. Annyit azonban mondott, hogy bár a szeptember 11-ei terrortámadás hatását megérezték, adózott eredményük csak 10-12 százalékkal csökkent az előző évhez viszonyítva. A DER-nek tavaly 2,8 milliárd forint körüli forgalma volt, és ugyancsak nyereségesen zárta az évet. Az idei üzleti terv szerint a már megerősödött Kuoni 4,5 mil-

liárd forint forgalmat remél az üzleti utak szervezéséből, míg beutaztató tevékenységükből 700 millióra számítanak. Így összességében a várakozások szerint az ötmilliárdot meghaladja a cég éves forgalma, amit csaknem 40 fős dolgozói létszámmal kívánnak elérni.

Munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.