A Hungaricum Club idei tervei között már szerepel a bővítés szándéka, ezért az alapítók legutóbbi ülésén a felvétel kritériumrendszerének kidolgozásáról született döntés - mondta a Világgazdaság érdeklődésére Kerényi Péter, a klub szóvivője, a Zwack Unicum Rt. kommunikációs igazgatója. Az első új tag felvételére még ez év első felében lát esélyt.

A klubalapítók eddig is hangoztatták, hogy a Pick szalámit, az Unicumot, a tokajit és a herendi porcelánt gyártó cégek összefogásával egy meglehetősen szoros kötelékkel bíró, de nyílt klubot hoztak létre.

Kerényi Péter szerint az utóbbi időben számos olyan cég jelentkezett, amely az alapítókban végleg megerősítette, hogy a klubnak az eddigieknél több hungarikumot célszerű képviselnie. Viszont az a szándékuk, hogy ebbe a körbe a továbbiakban is csak olyan termékek tartozzanak, amelyekkel a külföldiek egyértelműen képesek Magyarországot azonosítani. A szakember szerint szűken véve 10-12 neves ipari, élelmiszer-ipari termék van, amely erre alkalmas, ahogy a gallikumok, a hispanikumok vagy a germanikumok száma sem több.

Érdeklődésünkre, hogy hány cég szeretne belépni, Kerényi Péter azt válaszolta: számuk valóban elég nagy, ez kiderült a legutóbbi Hungaricum-konferencián is, hiszen a négy alapítón kívül tucatnyi más, a tagságra alkalmas cég képviselője is részt vett.

A klubalapítók véleménye és szándéka szerint nem minden, arra szánt termék lehet hungarikum, viszont a klubnál elképzelhetőnek tartják a minőségileg, ismertségben és imázsteremtésben egyaránt megfelelő árukkal bővíteni a palettát. Ezek képviselői, nívós termékeik révén, szorosan kötődnének a klubhoz, mintegy a "holdudvarát" képeznék annak.

A Hungaricum Clubot 2000 októberében alapította a Herendi Porcelán Manufaktúra Rt., a Pick Szeged Rt., a Tokaj Kereskedőház Rt. és a Zwack Unicum Rt.

A klubtagok a négy ismert márkatermékből piacképes csomagot állítottak össze, ezeket folyamatosan értékesítik. Kerényi Péter szerint a csomagokhoz 21 ezer forintért lehet a kiemelt idegenforgalmi helyeken hozzájutni, a minisztériumok a protokollrendezvényeiknél ebből kedvezményt kapnak.

Az eladott csomagok száma egyre növekszik, de eddig egyik évben sem haladta meg az ötezret. Az értékesítés egyébként nonprofit módon folyik, az eladás a klub alapító tagjai számára nem gazdasági kérdés.

Fehér István