Céges akció a lakossági e-kereskedelemért
Egyelőre sem az elektronikus aláírást, sem az elektronikus kereskedelmet szabályozó új törvény nem lendített érezhetően az interneten keresztüli vásárlások forgalmán - mondták a hazai elektronikus boltokat működtető vállalkozások képviselői egy szakmai kerekasztal-beszélgetésen. A magyar elektronikus kereskedelmi forgalom ennek ellenére meglepően jó az idei első három hónapban, megtartotta a karácsonyi bevásárláskor szerzett lendületét - mondta Pethő Gábor, a Web Services Hungary Kft. ügyvezetője.
Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) a lakossági elektronikus kereskedelem fellendítésére ajánlást dolgozott ki. Az ezt elfogadó internetes áruházak a két szervezet külön, erre a célra alkotott logóját elhelyezhetik honlapjaikon. A lépéstől a felek az internetes vásárlásokkal szembeni bizalom erősödésére számítanak. Az IVSZ becslései szerint a magyar lakosság a világhálón tavaly 2,1-2,2 milliárd forintot költött el, ennek mintegy 60 százalékát azokon a honlapokon keresztül, melyek a kezdeményezéshez most csatlakoztak. Az összeg - a becslések szerint - megegyezik a vállalatközi elektronikus kereskedelem és az on-line marketingköltések tavalyi adatával. (TZ)
Munkatársunktól


