Előreláthatólag májustól ismét működik az Europlakát 120, hátsó megvilágítású reklámfelülete. Boda János ügyvezető a Világgazdaságnak elmondta, hogy a táblákat februárban még értékesítették, március és április folyamán azonban a tervszerű megelőző karbantartás miatt nem üzemeltek. Arról, hogy az eszközöket korábban bérlő Marlboro, illetve L'Oreal hirdetései térnek-e vissza, vagy új ügyféllel állapodik meg az Europlakát, Boda nem kívánt felvilágítást adni. Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy bár a darabonként több millió forintos beruházással létesített hátsó megvilágítású eszközök üzemeltetése fajlagosan jól jövedelmez, nem ezek bevétele a döntő tényező a számos egyéb külső téri reklámhordozót, köztük több ezer óriásplakáthelyet működtető Europlakát teljes árbevéte-

lében. Boda szerint a két hónapos szünet nem okozott jelentős forgalomkiesést a cég számára.

A táblák listaáráról az ügyvezető nem adott felvilágosítást. Az Europlakát világító táblái egyenlő arányban oszlanak meg Budapest és más nagyvárosok között, a cég két hálózatba szervezve értékesíti őket, ezek mindegyikébe 30-30 fővárosi és vidéki eszköz tartozik.

Az ügyvezetőtől megtudtuk, hogy bár az Europlakát nem csatlakozott a köztéri reklámhordozók célcsoportos elérésének hatékonyságát növelő egységes táblaminősítő rendszerhez, a közelmúltban ők is felülvizsgálták és csökkentették a rendelkezésükre álló óriásplakáthelyeket. Boda szerint mintegy 5300-ból az immár végleges készletnek szánt 4700 plakáthely maradt meg. Elsősorban a kevésbé forgalmas helyeken lévő, rossz kihasználtságú tábláktól váltak meg, a szelekció elsődleges szempontja a jövedelmezőség volt. Bár cége múlt évi forgalmának összegéről Boda nem kívánt felvilágosítást adni, kérdésünkre hangsúlyozta, hogy a hirdetési piac múlt évi nehézségei ellenére az Europlakát árbevétele és nyeresége egyaránt az inflációt meghaladó arányban növekedett.

munkatársunktól