Előreláthatólag májustól ismét működik az Europlakát 120, hátsó megvilágítású reklámfelülete. Boda János ügyvezető a Világgazdaságnak elmondta, hogy a táblákat februárban még értékesítették, március és április folyamán azonban a tervszerű megelőző karbantartás miatt nem üzemeltek. Arról, hogy az eszközöket korábban bérlő Marlboro, illetve L'Oreal hirdetései térnek-e vissza, vagy új ügyféllel állapodik meg az Europlakát, Boda nem kívánt felvilágítást adni. Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy bár a darabonként több millió forintos beruházással létesített hátsó megvilágítású eszközök üzemeltetése fajlagosan jól jövedelmez, nem ezek bevétele a döntő tényező a számos egyéb külső téri reklámhordozót, köztük több ezer óriásplakáthelyet működtető Europlakát teljes árbevéte-
lében. Boda szerint a két hónapos szünet nem okozott jelentős forgalomkiesést a cég számára.
A táblák listaáráról az ügyvezető nem adott felvilágosítást. Az Europlakát világító táblái egyenlő arányban oszlanak meg Budapest és más nagyvárosok között, a cég két hálózatba szervezve értékesíti őket, ezek mindegyikébe 30-30 fővárosi és vidéki eszköz tartozik.
Az ügyvezetőtől megtudtuk, hogy bár az Europlakát nem csatlakozott a köztéri reklámhordozók célcsoportos elérésének hatékonyságát növelő egységes táblaminősítő rendszerhez, a közelmúltban ők is felülvizsgálták és csökkentették a rendelkezésükre álló óriásplakáthelyeket. Boda szerint mintegy 5300-ból az immár végleges készletnek szánt 4700 plakáthely maradt meg. Elsősorban a kevésbé forgalmas helyeken lévő, rossz kihasználtságú tábláktól váltak meg, a szelekció elsődleges szempontja a jövedelmezőség volt. Bár cége múlt évi forgalmának összegéről Boda nem kívánt felvilágosítást adni, kérdésünkre hangsúlyozta, hogy a hirdetési piac múlt évi nehézségei ellenére az Europlakát árbevétele és nyeresége egyaránt az inflációt meghaladó arányban növekedett.
munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.