A választások első fordulóját követő hétfőn 80 százalékkal emelkedett az előző naphoz képest az Origo és az Index letöltési mutatója, ugyanakkor a két vezető hírportál a megelőző hét hétfőjéhez képest mintegy 150-160 százalékkal magasabb érdeklődést váltott ki. A Median Webaudit adatai azt bizonyítják, hogy az idei kampányidőszakban a világhálót nemcsak üzenetek küldésére, hanem hírforrásként is intenzíven vették igénybe. A választás szóra az Origo keresőjén április 7-étől kétszer annyian kerestek rá, mint a legnépszerűbb szavakra, beleértve a szexet is. Hasonló érdeklődést váltott ki a két nagy párt: az MSZP-re és a Fideszre nagyjából ugyanannyian kattintottak rá. A népszerű témák közé tartozott az április 5-én lezajlott miniszterelnök-jelölti vita, valamint a közvélemény-kutatások eredményei. Az utóbbi 28 napban a hétfő egyébként is erős volt a hazai hálón: ekkor állt be a hétköznapokat jellemző letöltési szint.

Pénteken a letöltések enyhe csökkenése figyelhető meg, a heti "mélypont" szombatra esik, amihez képest a vasárnap 10-30 százalék között növekvő emelkedést mutat. Április 22-én, a választások második fordulóját követő napon az első forduló utánihoz képest kevésbé ugrott meg a letöltések száma: az Origón 91, az Indexen 75, a Korridoron 71 százalékkal többen jártak, mint a megelőző vasárnapon. A legtöbb látogató - több mint 683 ezer - az Origóról tájékozódott, az Indexen 409 ezren, a Korridoron 150 ezren jártak. Ugyanakkor 22-én kiugró érdeklődés volt tapasztalható a Magyar Nemzet Online iránt, amelyen a letöltések száma 150 százalékkal volt több, mint a megelőző 24 órában. (VG)