Miközben a klasszikus magazinok hirdetési bevételeik csökkenésével küzdenek, legnagyobb hirdetőik önállósítják magukat a lapkiadásban. Az USA-ban mintegy 17 ezer, a lapot megjelentető márka hirdetései mellett minden részletében hagyományos magazintartalmat kínáló, úgynevezett fogyasztói magazin jelenik meg. E kettősséget kifejező szakmai elnevezésük - admagazines - is megszületett már. A műfaj sikeréről a USA Today számol be: a lap szerint a nagy kereskedelmi márkák 2001-ben 1,5 milliárd dollárt költöttek pr-célokat szolgáló, ingyenesen terjesztett lapjaik kiadására. Némelyik, így a Ford No Boundaries (Határok nélkül), vagy a Coca-Cola NYCene (körülbelül annyi mint: New York-i jelenetek) már a "valóságos" lapok rangjára emelkedve forog közönségük körében. E két márka egyébként azonos címmel televíziós műsorok indítását is fontolgatja. A Kodak Everyday Photos című negyedéves pr-lap pedig olyan sikeresnek bizonyult, hogy 2002-től 2,99 dolláros áron már csak hírlapárusi forgalomban érhető el. A Nike most januárban indult el Nikegoddes (Nike istennő) című lapjával. A legnépszerűbb admagazinok fokozatosan maguk is hirdetési médiumokká váltak: más márkák reklámjainak befogadása lényegesen gazdaságosabbá teszi megjelentetésüket. Bár pr-lapjaik kiadásával az erre vállalkozó cégek profi kiadókat bíznak meg, az előállítási költségek finanszírozása fejében a társaságok százszázalékos ellenőrzéshez juthatnak nemcsak saját hirdetési üzeneteik, hanem az azokat befogadó tartalom fölött is - foglalja össze az admagazinok előnyeit Bob Mate, a Kodak lapját megjelentető Meredith Corp. alelnöke.
A műfaj Magyarországon a Budapest Magazines (BM) kiadónál koncentrálódik: ők adják ki a Malév és a MÁV megbízásából a Horizon, illetve InterCity magazinokat, az Unilever számára a Knorr brandet támogató újságot, újabban pedig a Citroën admagazinját, havi szinten összesen több százezer példányban. Szabó Zsolt ügyvezető szerint a társaság tavaly 400 millió forintos árbevételt realizált, de már folynak a tárgyalások két további címről is. Az egyes kiadványok terjedelme 24 és 100 oldal között változik, a lapokat a megbízók hálózataiban terjesztik. Szabó úgy véli, Magyarországon a márkák egyelőre nem ambicionálják, hogy lapjaik nyilvános terjesztésbe kerüljenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.