Külföldi hírek
Globális szinten megosztotta reklámbüdzséjét a háztartási szereket előállító brit Reckitt Benckiser: a reklámteendőket ezentúl megosztva a WPP-csoporthoz tartozó brit J. Walter Thompson és az Havas Advertising érdekeltségében lévő Euro RSCG látja el. n Az Initiative Media International kezelésére bízta 60 millió dolláros európai büdzséjét a Samsung. n A francia lappiac szereplői közül elsőként a Le Monde tette fizetőssé a lap on-line változatát. Az elektronikus újság április közepétől havi öt euró előfizetési díj ellenében látogatható. A honlap eddig a leglátogatottabbak egyike volt: naponta több mint félmillió francia és ugyanennyi külföldi érdeklődővel. n Kínai nyelven is megjelenteti CFO (Chief Financial Officer) című, pénzügyi vezetőknek szóló kiadványát az Economist. A negyedévenként megjelenő újságot mintegy tízezer példányban kívánják eladni. A CFO angol nyelvű kiadása 1998-ban jelent meg, a kínai változat az ebben közölt hírek rövid összefoglalását tartalmazza. n Az utóbbi hat hónapban mindössze két napilap, a La Stampa és az Il Sole 24 Ore tudta növelni eladott példányszámát az olasz lappiacon. A La Stampa Rómában és Milánóban, az üzleti híreket közlő Il Sole 24 Ore viszont országos szinten egyenletesen bővült. n A londoni székhelyű MandC Saatchi ügynökséget választotta európai hirdetéseinek kezelésére a General Electric. A büdzsé nagyságrendét nem hozták nyilvánosságra. n Egyedül Németországban 155 millió dollárt költ médiára a Nestlé, amely most az Optimédia-csoportot bízta meg minden márkájának médiavásárlói feladataival. n Forgalmának közel 20 százalékos növekedése mellett 2000-hez képest felére csökkent a világ nyolcadik legnagyobbjának számító Cordiant Communications múlt évi nyeresége.


