BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassan kap erőre az Xbox

A Microsoft várakozásaitól jóval elmarad a japán közönség érdeklődése az Xbox játékkonzol iránt. A szoftveróriás vezetői azonban továbbra is bíznak a termék felfutásában, amelynek kedvező előjeleit látják a játékprogramok növekvő eladásában - tudósít a Reuters.

Japánban alig 190 ezer Xbox fogyott a játék február végi bevezetése óta egy japán szakmagazin szerint, míg a nagy rivális Sony PlayStation2-ből (PS2) a 2000. májusi bevezetés utáni három napban már 980 ezer.

A Microsoft tehát nehezen veszi be az eddig kizárólag hazai cégek által uralt japán piacot, vezetése most a játékprogramok eladásával vigasztalódik. Egy értékesített Xboxra ugyanis 1,6 eladott játék jut, míg azonos időszak alatt egy PS2-tulajdonos átlagosan csak egy játékot vásárolt. E mutató azért fontos, mert a játékkonzolokat jórészt előállítási költségük alatt forgalmazzák, a nyereséget a növekvő példányszámmal eső költségek mellett a nagy sikerű játékprogramok hozhatják. Az Xbox-eladások a novemberben induló amerikai és a három hete startolt európai piacon kedvezőbb, 3,8-es és 2,3-es átlagot mutatnak. A legkedveltebb a Halo harci játék, amelynek eddig eladott egymillió példánya a PS2 legkedveltebb játékánál kétszer gyorsabb ütemben fogyott.

A Sony és az ugyancsak japán Nintendo mellett a 20 milliárd dolláros játékkonzolpiacon vezető pozícióra pályázó Microsoft májusban bemutatandó újításaitól reméli az elsőséget. Ekkor újabb játékokat ismerhet meg a közönség, és a cég tálalja az on-line hálózatokra alapuló játékmegoldásait is.

Az Xbox a Flextronics mexikói és magyarországi üzemeiben készül, a kiskereskedelmi ár Amerikában 299 dollár (mintegy 80 ezer forint), Európában 479 euró (mintegy 120 ezer forint). A Microsoft terveiben június végéig globálisan mintegy hatmillió készülék eladása szerepel, amelyből az európai piac másfél millióval részesedhet. (MDE)

Munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.