BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot álmodott a Toyota

A Toyota Motor azt a célt tűzte maga elé, hogy 2010-re gyártását 50 százalékkal növelve, világpiaci részesedését 15 százalékra emeli. A Financial Times szerint ez a szint a világ legnagyobb gyártója, a General Motors jelenlegi pozíciójának megszerzését jelenti. Az elmúlt évben a Ford 12,8, a General Motors pedig 14,9 százalékos részesedést ért el a világpiacon, így a Toyota csupán abban az esetben előzheti meg az amerikai cégeket, ha azok értékesítése visszaesik.

A Toyota 2010 Global Vision programja a márka eladásainak 79 százalékát adó észak-amerikai és japán piacra alapoz, de számít az olyan fejlődő piacokra is, mint India és Kína. Iparági elemzők a Toyota-terveket túlzottan optimistának tartják, igaz, a cég is megjegyzi az említett dokumentumban, hogy a tényleges eredmények számottevően különbözhetnek az elképzeléstől. Howard Smith, az ING Barings elemzője rámutat, hogy tavaly 57,5 millió autó kelt el, s a világ fogyasztása 2010-re 65 millió körül alakulhat. Így tehát a tavaly 5,1 milliót kibocsátott japán cégnek a következő 8 év során évi 48 százalékos piacbővülést kell elérnie, ha el akarja érni a piac 15 százalékához szükséges 9,75 milliós szintet. Hozzátette: az eladás ilyen szintű növelése nem jelent egyúttal nyereségbővülést is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.