Nagyot álmodott a Toyota
A Toyota Motor azt a célt tűzte maga elé, hogy 2010-re gyártását 50 százalékkal növelve, világpiaci részesedését 15 százalékra emeli. A Financial Times szerint ez a szint a világ legnagyobb gyártója, a General Motors jelenlegi pozíciójának megszerzését jelenti. Az elmúlt évben a Ford 12,8, a General Motors pedig 14,9 százalékos részesedést ért el a világpiacon, így a Toyota csupán abban az esetben előzheti meg az amerikai cégeket, ha azok értékesítése visszaesik.
A Toyota 2010 Global Vision programja a márka eladásainak 79 százalékát adó észak-amerikai és japán piacra alapoz, de számít az olyan fejlődő piacokra is, mint India és Kína. Iparági elemzők a Toyota-terveket túlzottan optimistának tartják, igaz, a cég is megjegyzi az említett dokumentumban, hogy a tényleges eredmények számottevően különbözhetnek az elképzeléstől. Howard Smith, az ING Barings elemzője rámutat, hogy tavaly 57,5 millió autó kelt el, s a világ fogyasztása 2010-re 65 millió körül alakulhat. Így tehát a tavaly 5,1 milliót kibocsátott japán cégnek a következő 8 év során évi 48 százalékos piacbővülést kell elérnie, ha el akarja érni a piac 15 százalékához szükséges 9,75 milliós szintet. Hozzátette: az eladás ilyen szintű növelése nem jelent egyúttal nyereségbővülést is.


