BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklámkampányba kezd a GE

Dollártízmilliókba kerülő hirdetési kampányt indít a napokban a General Electric (GE). A világ legtőkeerősebb cége arról akarja meggyőzni a brüszszeli hatóságokat és a nyugat-európai közvéleményt, hogy itteni tevékenységével a helyi, tehát európai értékek megőrzéséhez is hozzájárul.

Történetében először nagyszabású európai arculatjavító kampányba kezd a világ legtőkeerősebb vállalata, a General Electric annak érdekében, hogy kedvezőbb kép alakuljon ki a társaságról a brüsszeli hatóságok, illetve a nyugat-európai lakosság előtt - adta hírül a Financial Times. A brit lapban közöltek szerint mindez nem sokkal azután történik, hogy az Európai Unió versenyhatósága megakadályozta a Honeywell cég felvásárlását. A 43 milliárd dollár értékű tranzakció nyomán Európában túlzott erőkoncentráció történt volna - érvelt a hatóság.

A GE sorozatos televíziós és újsághirdetéseket tesz közzé a közeljövőben. Ezekben majd európai értékteremtő tevékenységére helyezi a hangsúlyt, egyebek között a fényforrásüzletág és az orvosi műszergyártó és kutatórészleg eredményeit kiemelve.

A cég Európában 70 ezer főt foglalkoztatott és 28 milliárd eurós forgalmat bonyolított le az elmúlt üzleti évben. Mindamellett szakértők úgy látják: az amerikai vállalat tudatosan nem építette bele kampányába a forgalmi adatokat, mert amerikai közönségével ellentétben ezt az elemet nem értékelnék Európában.

A kampányt az M&C Saatchi reklámügynökséggel végeztetik. A fő cél nem csupán a Honeywell-ügylet sikertelenségének ellensúlyozása, hanem az is, hogy általában is javítsák a cégről kialakult "amerikai" képet - fejtette ki Ferdinando Beccali, a GE új európai vezérigazgatója.

Magyarországon a reklámkampányban fő szerepet kapott mindkét üzletág évtizedek óta jelen van, az összesen 13 ezer hazai GE-alkalmazott túlnyomó többsége is ezekben az üzemekben dolgozik. A társaság a közelmúltban jelentette be, hogy európai kutatás-fejlesztési központot hozott létre Budapesten. A központot az Egyesült Királyságból telepítette ide a multinacionális fényforrásgyártó cég. Az új európai objektum kiépítése mintegy egymilliárd forintba került, ehhez százmillió forint támogatást nyújtott a Széchenyi-terv. Ez a lépés logikus volt abból a szempontból, hogy Magyarországon erős a tehetségbázis, továbbá itt van a GE Lighting technológiai központja és fő gyártókapacitása is.

A GE összesen 14 ezer alkalmazottnak ad munkát. Az öt termelő üzletágat a GE Hungary Rt. fogja egybe, amelynek árbevétele 2000-ben 185,8 milliárd forint volt. A GE eddig 1,1 milliárd dollárt fektetett be Magyarországon. Ferdinando Beccalli elmondta: valamennyi üzletág növekedni fog a jövőben. Az európai központ átadásával együtt megnyitották a második GE világítástechnikai központot is, amely szakmai találkozóhely lesz.

Ugyancsak a GE-hez kapcsolódik, hogy a Malév Rt. március végén formálisan is megrendelte a kanadai Bombardier CRJ-től azt a két kisebb repülőgépet, amelyet a júniusban induló Malév Express légitársaság használ majd. Mindkét járművet GE-motorok hajtják, akárcsak az opcióként rendelkezésre álló további hatot.

VG-összefoglaló

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.