BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Start előtt a reklámjármű

Júniusban várható egy a hazai piacon újnak számító reklámeszköz bemutatása. A hirdetéseket egy 3,5 tonnás, külön erre a célra kialakított, meghatározott útvonalon napi 12 órában közlekedő, formájában leginkább lakóbuszra emlékeztető kisteherautó hordozza, amelynek dobozszerű felépítménye három oldalán azonos méretű, üvegezett és megvilágított hirdetési felületek találhatók. A MobilPlakát nevű szolgáltatásra Bulvari Kft. néven 3 millió forintos törzstőkével tavaly önálló társaság alakult. Seregély Péter marketingigazgató a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy a reklámozásnak ezt a ma már mintegy 55 országban alkalmazott módszerét az ötletet kifejlesztő francia Mobil Affiche cégtől vették át, franchise-megállapodás keretében. Seregély szerint az új médium egyszerre kínálja az óriásplakát, a city-light poszter és a közlekedési eszközökre kihelyezett hirdetések előnyeit, ezenfelül a jármű belsejében kialakított mintegy 6 négyzetméter alapterületű vitrin - amely a plakátfalak felgördítésével válhat láthatóvá - különféle termékeket bemutató alkalmi "kirakatként" is szerepelhet a városok legforgalmasabb pontjain.

A plakáthelyek bérletének tarifája várhatóan havi 200 ezer forint lesz, ezen felül a hirdetés nyomdai kivitelezése is a megrendelőt terheli. A jármű üvegablakaiban számítógép által vezérelt gördítő segítségével szabályos időközönként váltják egymást a különböző reklámok. A mobilhirdetésnek ezt a formáját a Mobil Affiche 1993-ban szabadalmaztatta, az ötlet egyébként néhány éve a találmányok kiállításán Genfben nemzetközi díjat is nyert. A Bulvari az első körben Budapesten három járművel indítja a szolgáltatást. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.