A világ vezető vállalatai szinte kivétel nélkül felhasználják céges internetoldalaikat munkaerő-toborzásra - derül ki az iLogos Research piackutató felméréséből. Az ilyen megoldást használó cégek aránya a világ 500 legnagyobb piaci tőkeértékű társasága között 90 százalék fölé emelkedett. Az elterjedtség miatt a céges honlapokon belüli álláskereső oldalak új fejlődési szakaszba léptek. Megindult az állást keresők jelentkezéseinek fogadására felépített automatikus informatikai rendszerek telepítése, ami - a válaszadók szerint - nagyban növeli az eljárás eredményességét.

Az iLogos értékelése szerint a számok arra utalnak, hogy a cégek az internetes oldalakat munkaerő-politikájuk szerves részének tekintik. A földrajzi elhelyezkedés - a korábbi évekkel ellentétben - ma már nem meghatározó. Az on-line toborzási technikákat leginkább használó észak-amerikai cé-gek csak 5 százalékkal előzik meg az erre legkevésbé nyitott ázsiaiakat. Míg Észak-Amerikában a nagyvállalatok 95, addig Európában 92, Ázsiában pedig 90 százaléka használja ki ezt a lehetőséget.

VG-összefoglaló