Az S&C Áruházlánc Rt.-nek április közepére készül el a 2002. évre vonatkozó üzleti terve, mivel az előző menedzsment által készített tervet a társaságot január elseje óta irányító Karácsonyi András nem fogadta el.
Az új vezérigazgató az idén az S&C veszteségét egymilliárd forinttal akarja csökkenteni, hogy az ne haladja meg az 1,5 milliárdot. Amíg ugyanis a jórészt ingatlankezeléssel foglalkozó Skála-Coop - amelytől az S&C bérli az áruházakat - nyereséges volt (tavalyra 1,6 milliárd forintot könyvelhetett el), addig az áruházlánc évek óta ráfizetéssel működik.
Karácsonyi András úgy véli, az igényesebb vásárlókört kell megcélozni, s addig is, amíg az új termékkör kialakul, az már eldőlt, hogy az S&C fokozatosan felhagy a szórakoztatóelektronikai és a konyhai műszaki berendezések forgalmazásával. Igaz, már két éve is azt a jövőképet vázolta fel az akkori vezetés, hogy az S&C elsősorban a ruházatra koncentrál, de több áruházban megmaradtak az említett cikkek - csak éppen a bérbe adott területen más cégek forgalmazták azokat. Így az említett termékek csupán néhány áruházban maradnak meg nyárra, de ott is azért, mert a társaság pillanatnyilag nem tudná betölteni a felszabaduló 600-700 négyzetméteres területet.
A hálózatban egyébként az elmúlt években már megszűntek a kisebb-nagyobb butikok, s a vezérigazgató úgy látja, a cég saját kínálatával is nyereségessé fogja tenni az egységes belső képű házakat. A körvonalazódó stratégia szerint az árukészlet háromnegyed részét a felsőruházati cikkek fogják adni, a többit pedig a kiegészítők és lakberendezéshez szükséges napi apróságok teszik ki. Így például a lakástextíliából megmarad az ágynemű, de megszűnik a függöny- és a szőnyegárusítás.
Ha a Pricewaterhouse által egy hónapja árult Otthon áruházat nem számoljuk, a céghez jelenleg 20 áruház tartozik, de csak 18 működik az S&C logó alatt: a Luxus és a Camponában lévő Debenhams esete kissé más.
Ez utóbbi működése másfél éve folyvást veszteséges volt. A vezérigazgató szerint a brit márka ismertsége Magyarországon csekély, ugyanakkor ez az egy áruház nem bírja el a szükséges mértékű reklám költségét. Emiatt az S&C kezdeményezésére új szerződés köttetett a Debenhamsszal, amelyben módosították a franchise-díj összegét, s a reklámköltség-hozzájárulás mértékét is.
Mindez lehetőséget ad a továbblépésre: a cég tárgyalásokat folytat az V. kerületi önkormányzattal az eddig csak bérelt Luxus áruház tulajdonjogának megvásárlásáról. Siker esetén teljes felújítás vár a házra, amelyben akár egy második magyar Debenhams áruház is létesülhetne, vagy egy másik külföldi áruházlánc vethetné meg lábát a Belvárosban.
Ami a Corvint illeti, a hálózat egyik fontos eleme lehetne, ám mai állapotában nem lehet gazdaságosan működtetni, a teljes felújítás pedig legalább egymilliárdba kerülne. Ezért tárgyalásokat folytat a társaság a Corvin eladásáról - de visszabérlési garanciával. Az S&C ugyanis nem kíván végleg lemondani az igen előnyös helyen lévő áruházról.
A kétezer fős áruházlánc vezérigazgatója mintegy 10 százalékos leépítést tervez, amely összefüggésben lesz a jövő év elejétől működő új információs rendszerrel. Úgy véli, a hatékonyságon van még javítani való, ugyanakkor az informatikai fejlesztés feleslegessé tesz bizonyos munkaköröket.
munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.