Az idei évben az időjárás alaposan megtréfálta a termelőket s a feldolgozókat is - mondja a Kecskeméti Konzervgyár vezérigazgatója. A korán beköszöntött meleg s a hosszan tartó szárazság kedvezőtlenül hatott a gyár fő terményeire, a zöldborsóra, a csemegekukoricára és a paradicsomra is. Számokban ez annyit jelent, hogy a KK az idén 30 millió doboz (15 ezer tonna) zöldborsókonzervet gyártott, s ez tíz százalékkal maradt el a tervezettől. Csemegekukoricából 80 millió doboz (negyvenezer tonna) került ki a társaság üzeméből, s ez mintegy tízmillió dobozzal múlja felül a tavalyi termelést. A paradicsomfeldolgozásnál a gyár kapacitásának mintegy ötven százalékát tudta kihasználni, s 2600 tonna sűrítményt gyártott.
A Kecskeméti Konzervgyárnak két évtized óta hagyományos tevékenysége a bébiételgyártás. Ezen a piacon is nagy a konkurenciaharc, az anyukák ma már sokféle termék között válogathatnak. A KK évente hatmillió kisüveges bébiételt készít, s a hazai és a külföldi értékesítés aránya 50-50 százalék. A vezérigazgató közlése szerint részesedése a honi piacon hét-nyolc százalékra tehető. A konzervgyár megállapodást kötött az Univerrel, s a másik kecskeméti cég kizárólagos joggal forgalmazza a bébiételeket. A tapasztalat azt mutatja, hogy sok más árucikkel ellentétben a kisgyerekeknek készülő ételeknél a vásárlók nem az olcsó termékeket részesítik előnyben.
A KK teljes termelésének mintegy tíz százalékát értékesíti a hazai piacon, ötven százalék a kelet-, míg negyven százalék a nyugat-európai országokban talál vevőre. Ábrahám Tibor hozzátette, hogy belföldön is szeretnék növelni részesedésüket, de ez nem egyszerű dolog, ugyanis az árak meglehetősen nyomottak. Kedvezőtlen az is, hogy a magyarországi konzervfogyasztás (2 kg/év/fő) jóval elmarad a nyugat-európaitól és az amerikaitól (10-30 kg/év/fő.)
Az exportról szólva a vezérigazgató hangsúlyozta, hogy minőség szempontjából nincs különbség a kelet- és a nyugat-európai piac között. Ma már jobbak az értékesítési lehetőségek Oroszországban, mint az emlékezetes pénzügyi összeomlást követően, a fizetőképességet pedig döntően befolyásolja, hogyan alakul az olajár, ha ugyanis az kedvező, akkor az állami szektorban dolgozók kapnak bért, s biztosított a fizetőképes kereslet. Az uniós országokban a kvóták szabnak határt a kivitelnek. A cég mindkét régióban a nagy kereskedelmi láncokkal áll kapcsolatban, s Berlinben az idén képviseleti irodát is nyitott. A társaság kiemelt figyelmet fordít a marketingre, ennek érdekében megújította a bébiételeken, valamint a konzerveken található logókat is.
Az ISO 9002-es minőségbiztosítási tanúsítvánnyal rendelkező cég az idén egy 50 négyzetméteres önálló standon képviselteti magát a Foodapesten. Ábrahám Tibor hozzátette, hogy a seregszemlének a nemzetközi megítélése is kedvező, s amelyik cég bemutatja termékeit, az demonstrálja azt, hogy prosperál, s a piacon meghatározó szereplő. Természetesen nem lehet eltekinteni attól sem, hogy a vásáron való megjelenés a kapcsolatépítés szempontjából is hasznos lehet. (HÉ)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.