BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keletre és nyugatra is tekintenek

Fokozatosan növelte termelését az elmúlt három évben a Kecskeméti Konzervgyár (KK) Rt., s pár éven belül a százezer tonna elérését tűzték ki célul - emelte ki Ábrahám Tibor. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy bár a tulajdonlás körüli jogviták még nem zárultak le, ez alapvetően nem zavarja a cég működését.

Az idei évben az időjárás alaposan megtréfálta a termelőket s a feldolgozókat is - mondja a Kecskeméti Konzervgyár vezérigazgatója. A korán beköszöntött meleg s a hosszan tartó szárazság kedvezőtlenül hatott a gyár fő terményeire, a zöldborsóra, a csemegekukoricára és a paradicsomra is. Számokban ez annyit jelent, hogy a KK az idén 30 millió doboz (15 ezer tonna) zöldborsókonzervet gyártott, s ez tíz százalékkal maradt el a tervezettől. Csemegekukoricából 80 millió doboz (negyvenezer tonna) került ki a társaság üzeméből, s ez mintegy tízmillió dobozzal múlja felül a tavalyi termelést. A paradicsomfeldolgozásnál a gyár kapacitásának mintegy ötven százalékát tudta kihasználni, s 2600 tonna sűrítményt gyártott.

A Kecskeméti Konzervgyárnak két évtized óta hagyományos tevékenysége a bébiételgyártás. Ezen a piacon is nagy a konkurenciaharc, az anyukák ma már sokféle termék között válogathatnak. A KK évente hatmillió kisüveges bébiételt készít, s a hazai és a külföldi értékesítés aránya 50-50 százalék. A vezérigazgató közlése szerint részesedése a honi piacon hét-nyolc százalékra tehető. A konzervgyár megállapodást kötött az Univerrel, s a másik kecskeméti cég kizárólagos joggal forgalmazza a bébiételeket. A tapasztalat azt mutatja, hogy sok más árucikkel ellentétben a kisgyerekeknek készülő ételeknél a vásárlók nem az olcsó termékeket részesítik előnyben.

A KK teljes termelésének mintegy tíz százalékát értékesíti a hazai piacon, ötven százalék a kelet-, míg negyven százalék a nyugat-európai országokban talál vevőre. Ábrahám Tibor hozzátette, hogy belföldön is szeretnék növelni részesedésüket, de ez nem egyszerű dolog, ugyanis az árak meglehetősen nyomottak. Kedvezőtlen az is, hogy a magyarországi konzervfogyasztás (2 kg/év/fő) jóval elmarad a nyugat-európaitól és az amerikaitól (10-30 kg/év/fő.)

Az exportról szólva a vezérigazgató hangsúlyozta, hogy minőség szempontjából nincs különbség a kelet- és a nyugat-európai piac között. Ma már jobbak az értékesítési lehetőségek Oroszországban, mint az emlékezetes pénzügyi összeomlást követően, a fizetőképességet pedig döntően befolyásolja, hogyan alakul az olajár, ha ugyanis az kedvező, akkor az állami szektorban dolgozók kapnak bért, s biztosított a fizetőképes kereslet. Az uniós országokban a kvóták szabnak határt a kivitelnek. A cég mindkét régióban a nagy kereskedelmi láncokkal áll kapcsolatban, s Berlinben az idén képviseleti irodát is nyitott. A társaság kiemelt figyelmet fordít a marketingre, ennek érdekében megújította a bébiételeken, valamint a konzerveken található logókat is.

Az ISO 9002-es minőségbiztosítási tanúsítvánnyal rendelkező cég az idén egy 50 négyzetméteres önálló standon képviselteti magát a Foodapesten. Ábrahám Tibor hozzátette, hogy a seregszemlének a nemzetközi megítélése is kedvező, s amelyik cég bemutatja termékeit, az demonstrálja azt, hogy prosperál, s a piacon meghatározó szereplő. Természetesen nem lehet eltekinteni attól sem, hogy a vásáron való megjelenés a kapcsolatépítés szempontjából is hasznos lehet. (HÉ)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.