BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új lapokat ad ki a Turizmus Kft.

A turisztikai szakma információigényének mind teljesebb kiszolgálását tervezi a Turizmus Kft., így a jelenleg megjelenő lapjainak, kiadványainak körét bővíti a következő hónapokban. A fejlesztések pénzügyi hátterét tőkéstárs bevonásával biztosítják - közölte Szebeni Zsolt ügyvezető, a kft. többségi tulajdonosa.

A cég korábban magyar magánszemélyek tulajdonában volt, ám októbertől alaptőkéjének megduplázásával 24,5-24,5 százalékos hányadát a Szaktudás Rt. és a Grafika Typopress Nyomdaipari Kft. szerezte meg.

A turisztikai szakma vezető kiadóvállalata - amely a lapkiadás mellett rendezvényszervezéssel is foglalkozik - egyebek mellett egy havonta megjelenő szakmai magazint, a Turizmus Panorámát, egy szintén havonta jelentkező, ötnyelvű fővárosi programajánlót, egy elektronikus úton terjesztett, napi kiadású turisztikai hírlevelet jelentet meg. Kiadványaikat előfizetői rendszerben terjesztik, s állandó olvasóik (elsősorban a turisztikai vállalkozások, az önkormányzatok, az idegenforgalomhoz kapcsolódó más szolgáltatók szakemberei) száma meghaladja a 20 ezret. Emellett a szakmának szóló egyedi kiadványokat is rendszeresen megjelentetnek. Ilyen a turisztikai szakma telefonkönyve, a Telefon Panoráma, amelynek rövidesen elkészül a CD-változata is, s évek óta rendszeresen elkészítik az angol nyelvű Hotels in Budapest kiadványt.

Az internetes lappiacon az Origo Travelport partnereként készítik a turizmus szakmai híreit, s az Origo adatbázisára építve rövidesen több turisztikai szakmai kézikönyvet is kiadnak. A tervek szerint a jövő év tavaszától megjelenik egy üzleti utazóknak szóló magazin, amely az angol Business Traveller licenckiadása lesz. Rendezvényeik közül egyik legjelentősebb a Budapesti Utazási Szalon, amelyet az idén - ötven utaztató és hotel részvételével - második alkalommal szerveznek meg, s amely a téli-tavaszi exkluzív utazásokra és a hazai luxuskínálatra hívja fel a figyelmet.

Mint Szebeni Zsolt mondta, a 16 fős kisvállalkozás éves forgalma 120-150 millió forint. Az idén az ágazatot sújtó recesszió ellenére várhatóan szerény nyereséggel zárja az évet. A tőkéstársak bevonása a jövő évtől több területen gazdaságosabb működést ígér. Így például összevonják a három cég marketingmunkáját, a hirdetésszervezést, s koncentrálják a grafikai munkákat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.