BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Veszteség a ProSiebenSat 1-nél

Veszteséges Németország legnagyobb kereskedelmi televíziója, a ProSiebenSat 1. A televíziókat is súlyosan érintő reklámpiaci visszaesés miatt a csatornát működtető ProSiebenSat 1 Media AG pénzügyi hiánya 53,6 millió euró - jelentette be a vállalat menedzsmentje Münchenben. A cég negyedéves árbevétele, közel 10 százalékkal csökkenve, 351,1 millió eurót ért el.

A ProSiebenSat 1 az idén a televíziós reklámpiacon 8 százalékos csökkenésre számít. Urs Rohner, a csatorna igazgatója szerint a kedvezőtlen folyamat már két éve tart, de a legkiábrándítóbb, hogy várhatóan jövőre sem lesz komolyabb reklámpiaci fellendülés. Akárcsak más televízióknak, a ProSiebenSat 1-nek sem jött be a japán-koreai labdarúgó-világbajnokság közvetítése; a rendkívül költséges közvetítési jog és az elmaradó hirdetési bevételek miatt a csatornánál komoly megszorító intézkedéseket kellett bevezetni a sporteseményt követően.

A ProSiebenSat 1 első kilenc hónapban produkált adózás előtti vesztesége 28,3 millió, míg a televíziós vállalkozás első kilenc hónapban elért forgalma 1,33 milliárd euró, 82,3 millióval kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.

A kereskedelmi televíziókat sújtó bevételcsökkenés miatt Edmund Stoiber bajor miniszterelnök nemrégiben felszólította a német közszolgálati televíziókat, az ARD-t és a ZDF-et, hogy mondjanak le a reklámbevételekről, ezzel is segítve a csökkenő hirdetési piac által sújtott kereskedelmi tévéket. Németországban jövőre 3-5 százalékos reklámpiaci zsugorodással számolnak.

A ProSiebenSat 1 Németország első számú ingyenes műholdas televíziójaként üzemel, a legnagyobb film- és tévé-jogtulajdonos.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.