BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekvő hazai internetboltok

A legtöbb virtuális látogatót vonzó vezető magyar internetes áruházak arra számítanak, hogy 3-5 éven belül minden harmadik hazai világhálós felhasználó vásárolni is fog az interneten keresztül. Egy most napvilágot látott felmérés adatai szerint a fizetési módok közül ma a postai utánvét a leggyakoribb, de a következő években jelentősen nőhet a hitelkártyás és mobiltelefonos fizetések aránya.

A magyar internetes áruházak elektronikus kereskedelmi felkészültsége 2002 harmadik negyedévében javult, a folyamat kiváltója a verseny erősödése volt - állítja a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös felmérése. Az online boltok egyre nagyobb mértékben alkalmaznak új technológiákat és megoldásokat. Az áruházakat üzemeltetők a jövőben újabb offline hátterű kereskedelmi cégek internetes megjelenésére számítanak - állítja a felmérés.

Az online áruházak várakozásai alapján 2003-ban a jelenlegi 6 százalékról 10-re emelkedik az interneten vásárlók aránya a világhálót használók körében. Ez az arány rövid távon - azaz 1-3 éves távlatban - a 16, míg középtávon - vagyis 3-5 éven belül - a 27 százalékot is elérheti. A legoptimistábbak a leglátogatottabb e-boltok, amelyek azt remélik, hogy 3-5 éven belül minden harmadik internetező fog online is vásárolni. Ezzel párhuzamosan az elektronikus áruházak saját árbevéte-

lük növekedésére számítanak.

A fizetési megoldások terén továbbra is a postai utánvétel a legnépszerűbb, ám az áruházak többsége 1-3 éves időtávon belül a hitelkártyás és a mobiltelefon-számla terhére történő fizetés arányának jelentős mértékű növekedésében bízik.

Rövid és középtávon azon fizetési módozatok jelentős mértékű aránynövekedése várható, amelyekkel szemben ma még óvatosak a felhasználók, illetve nem tartják kellőképpen biztonságosnak. A mobilegyenleg terhére történő fizetés esetén az online áruházak úgy gondolják, hogy jelenleg túl drága lenne a szolgáltatás, illetve a nagy értékű tranzakciók lebonyolítására nem lenne alkalmas.

Bár az áruházaknak fenntartásaik vannak a mobilegyenleg terhére történő fizetéssel kapcsolatban a biztonsági és technológiai kérdések vonatkozásában, mégis 56 százalékuk szerint a vevők használnák ezt a lehetőséget, ha lenne rá módjuk.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.