BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Viszik a házimozit és a lapostévét

Már a hónap eleje óta érzik a felfutó karácsonyi forgalmat a hazai kereskedők, sokuk persze akciókkal, kedvezményekkel csalogatja a vevőket. Olthatatlan az érdeklődés a fejlett technológiát képviselő optikai, szórakoztatóipari és háztartási eszközök iránt.

Minden termékcsoportnál az igényesebb kategória felé tolódott el az idei karácsonyi bevásárlási roham idején a vevők érdeklődése - derült ki a lapunk által megkérdezett kereskedők válaszaiból. A jó minőség mellett az előző évekénél nagyobb hangsúlyt kapnak a legújabb technológiát képviselő cikkek. A vásárlói kedvet most is reklámok, akciók, árkedvezmények segítik. A tét nagy: az utolsó hónap kiemelkedő fontosságú sok cég éves eredménye szempontjából.

A Photo hall forgalma a karácsonyi szezon első két hetében 40 százalékkal nőtt, így a cég kiemelkedően erős év végére számít - tájékoztatta lapunkat Farkas András, a társaság marketingvezetője. A fényképezőgépeket és szórakoztatóelektronikai cikkeket forgalmazó cég toplistáját továbbra is az automata zoomos fényképezőgépek vezetik, de ugrásszerűen nő az érdeklődés a digitális gépek iránt is. A szezon másik slágere az MP3-lejátszó, valamint a változatlanul sikeres discman. A klasszikus apró ajándékok között a fotóalbum és film mellett jelentős a kazetták és írható CD-k eladása.

A fotószolgáltatás terén a hozott képekről készülő egyedi naptáraktól az idén is jelentős forgalomra számít a cég.

Az Orexnél ismét nő az órák és az ékszerek - mint klasszikus szezonális ajándéktárgyak - iránti érdeklődés. Különösen a közületek, vállalatok óravásárlásai erősödnek, s ez egybeesik azzal a tendenciával, hogy a piac egyre inkább a megbízható forrásból származó ékszereket és órákat keresi - mondta el Magyar Ágnes, az Orex értékesítési és marketingvezetője. A társaság az ünnepekre időzítette importból származó, új stílusú aranyékszer-családjának forgalomba hozatalát.

A fehéráruknál a beépíthető tűzhelyek, főzőlapok, mikrosütők iránti igény elébe megy a Keravill, de versenytárs nélküli a házimozi és a DVD is - foglalta össze Perjési György gazdasági vezérigazgató-helyettes. Már akcióban árusítja a házimozirendszert, ínyenceknek pedig 30 gigabyte-os winchesterrel ellátott asztali DVD-írót ajánl, s különlegesen széles képernyőjű televíziókat. A 4:3 képarányú tévékkel szemben divatba jöttek a 16:9-es készülékek, amelyek képátlója meghaladja az egy métert.

A karácsonyi vásárlások korai beindulásának köszönhetően az eddigi forgalom alapján az egyik legígéretesebb év végének nézünk elébe - mondta lapunknak az Olympus mikroszkópokat, orvosi endoszkópokat és fényképezőgépeket forgalmazó Olympus Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Csiba Péter. A társaság fényképezőgép-értékesítésében nő a digitális készülékek aránya, meghaladva a 60 százalékot. Karácsonyra exkluzív áron két prémium termékkel jelentkezik a márka a magyar piacon: az ötmillió pixel képfelbontású C50 digitális fényképezőgép mellett a világszerte 30 millió példányban értékesített analóg kompakt család, a m új változatát, a mV -öt kínálja az ünnepekre.

A Hervis sportáruházakban a sífelszerelés, a síruházat, a hódeszka a sláger - tájékoztatott a társaság marketingvezetője. Bodnár Judit szerint a téli holmikon kívül jól mennek még a szabadidőruhák, de a túradzsekik és a teremcipők is. Bodnár Judit elmondása szerint a Hervis három áruházában kicsit eltérő a kép: a Mammutban alacsony a vevőszám, de nagy a kosár, s inkább a drágább holmikat, például sok fitneszruházatot vesznek. Az Árkád bevásárlóközpontban a textilruházat megy jobban, míg a kispesti áruházban vegyes a kép.

A Marks & Spencer áruházakban a női "fronton" a fehérneműcsaládot veszik sokan, de igen népszerűek a bársonyzseníliából készült estélyi öszszeállítások - szoknya, nadrág, top, sál -, s igen keresettek a pulóverek is. Kiemelten jól mennek a kozmetikumcsaládok. Jüttner Katalin, az M&S áruházakat üzemeltető S Modell vezérigazgatója elmondta, hogy a férfiholmik forgalma megháromszorozódik karácsonykor. Továbbra is az alsók, a zoknik, a pizsamák viszik a prímet, s köntösökből nem győzik feltölteni a polcokat. Keresettek a sportos kabátok, a férfikozmetikumok - ezekből karácsonykor annyit vesznek, ameny-nyit az egész évben sem -, s változatlanul sláger a nyakkendő, különösen annak gépben is mosható változata.

A lapunk által megkérdezett internetszolgáltatók a tavalyinál visszafogottabb stratégiával, de számos karácsonyi kedvezménynyel készülnek a bevásárlóidőszakra. Egy éve az ADSL - vagyis a telefonvonalon keresztüli szélessávú - internetszolgáltatás nagy lendületet kapott. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy a Matáv az internetszolgáltatók felé rendkívül kedvezményes akciós nagykereskedelmi árat határozott meg, melyet azok a végfelhasználók felé is érvényesítettek. Hasonló akció az idén nincs, így a társaságok kizárólag saját nyereségükből tudnak engedni.

Az Axelero Rt. az idén inkább a kábeltévés internet népszerűsítését helyezi előtérbe az ADSL-lel szemben - mondja Pohly Ferenc PR-igazgató. A Matáv-leányvállalat a céghez tartozó kábeltévés előfizetőknek azt ajánlja karácsonyi csalogatóként, hogy az első, 9900 forintos díjért adott hónapban a szélessávú internetet kipróbálók akár vissza is mondhatják az előfizetést. Ezzel a lépéssel a többéves hűségnyilatkozat miatt elmaradó potenciális új ügyfeleket célozzák.

A másik nagy kábeltévés internetszolgáltató, a UPC Magyarország már október óta akciózik, ezek a kedvezmények karácsonyig tartanak. A díjmentes csatlakozási lehetőség Szűcs László sajtószóvivő szerint az előfizetői szám nagymértékű emelkedését hozta már eddig is. A társaság tapasztalatai szerint a belépési korlát eltörlése ösztönzőleg hat az előfizetést vásárolni tervezőkre. Az új ügyfelek többsége a telefonos betárcsázós internetet váltja gyorsabbra, a világhálós múlt nélküliek száma kisebb.

Az ADSL szolgáltatásban az elsők között számon tartott GTS-DataNet Kft.-nek szintén vannak futó akciós ajánlatai. A tavalyihoz hasonló nagy ügyfélszerző hullám nem várható, a cég azonban decembertől tovább csökkentette akciós árait. A karácsony előtt előfizetőket emellett számos ajándékkal próbálják meggyőzni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.