Minden termékcsoportnál az igényesebb kategória felé tolódott el az idei karácsonyi bevásárlási roham idején a vevők érdeklődése - derült ki a lapunk által megkérdezett kereskedők válaszaiból. A jó minőség mellett az előző évekénél nagyobb hangsúlyt kapnak a legújabb technológiát képviselő cikkek. A vásárlói kedvet most is reklámok, akciók, árkedvezmények segítik. A tét nagy: az utolsó hónap kiemelkedő fontosságú sok cég éves eredménye szempontjából.
A Photo hall forgalma a karácsonyi szezon első két hetében 40 százalékkal nőtt, így a cég kiemelkedően erős év végére számít - tájékoztatta lapunkat Farkas András, a társaság marketingvezetője. A fényképezőgépeket és szórakoztatóelektronikai cikkeket forgalmazó cég toplistáját továbbra is az automata zoomos fényképezőgépek vezetik, de ugrásszerűen nő az érdeklődés a digitális gépek iránt is. A szezon másik slágere az MP3-lejátszó, valamint a változatlanul sikeres discman. A klasszikus apró ajándékok között a fotóalbum és film mellett jelentős a kazetták és írható CD-k eladása.
A fotószolgáltatás terén a hozott képekről készülő egyedi naptáraktól az idén is jelentős forgalomra számít a cég.
Az Orexnél ismét nő az órák és az ékszerek - mint klasszikus szezonális ajándéktárgyak - iránti érdeklődés. Különösen a közületek, vállalatok óravásárlásai erősödnek, s ez egybeesik azzal a tendenciával, hogy a piac egyre inkább a megbízható forrásból származó ékszereket és órákat keresi - mondta el Magyar Ágnes, az Orex értékesítési és marketingvezetője. A társaság az ünnepekre időzítette importból származó, új stílusú aranyékszer-családjának forgalomba hozatalát.
A fehéráruknál a beépíthető tűzhelyek, főzőlapok, mikrosütők iránti igény elébe megy a Keravill, de versenytárs nélküli a házimozi és a DVD is - foglalta össze Perjési György gazdasági vezérigazgató-helyettes. Már akcióban árusítja a házimozirendszert, ínyenceknek pedig 30 gigabyte-os winchesterrel ellátott asztali DVD-írót ajánl, s különlegesen széles képernyőjű televíziókat. A 4:3 képarányú tévékkel szemben divatba jöttek a 16:9-es készülékek, amelyek képátlója meghaladja az egy métert.
A karácsonyi vásárlások korai beindulásának köszönhetően az eddigi forgalom alapján az egyik legígéretesebb év végének nézünk elébe - mondta lapunknak az Olympus mikroszkópokat, orvosi endoszkópokat és fényképezőgépeket forgalmazó Olympus Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Csiba Péter. A társaság fényképezőgép-értékesítésében nő a digitális készülékek aránya, meghaladva a 60 százalékot. Karácsonyra exkluzív áron két prémium termékkel jelentkezik a márka a magyar piacon: az ötmillió pixel képfelbontású C50 digitális fényképezőgép mellett a világszerte 30 millió példányban értékesített analóg kompakt család, a m új változatát, a mV -öt kínálja az ünnepekre.
A Hervis sportáruházakban a sífelszerelés, a síruházat, a hódeszka a sláger - tájékoztatott a társaság marketingvezetője. Bodnár Judit szerint a téli holmikon kívül jól mennek még a szabadidőruhák, de a túradzsekik és a teremcipők is. Bodnár Judit elmondása szerint a Hervis három áruházában kicsit eltérő a kép: a Mammutban alacsony a vevőszám, de nagy a kosár, s inkább a drágább holmikat, például sok fitneszruházatot vesznek. Az Árkád bevásárlóközpontban a textilruházat megy jobban, míg a kispesti áruházban vegyes a kép.
A Marks & Spencer áruházakban a női "fronton" a fehérneműcsaládot veszik sokan, de igen népszerűek a bársonyzseníliából készült estélyi öszszeállítások - szoknya, nadrág, top, sál -, s igen keresettek a pulóverek is. Kiemelten jól mennek a kozmetikumcsaládok. Jüttner Katalin, az M&S áruházakat üzemeltető S Modell vezérigazgatója elmondta, hogy a férfiholmik forgalma megháromszorozódik karácsonykor. Továbbra is az alsók, a zoknik, a pizsamák viszik a prímet, s köntösökből nem győzik feltölteni a polcokat. Keresettek a sportos kabátok, a férfikozmetikumok - ezekből karácsonykor annyit vesznek, ameny-nyit az egész évben sem -, s változatlanul sláger a nyakkendő, különösen annak gépben is mosható változata.
A lapunk által megkérdezett internetszolgáltatók a tavalyinál visszafogottabb stratégiával, de számos karácsonyi kedvezménynyel készülnek a bevásárlóidőszakra. Egy éve az ADSL - vagyis a telefonvonalon keresztüli szélessávú - internetszolgáltatás nagy lendületet kapott. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy a Matáv az internetszolgáltatók felé rendkívül kedvezményes akciós nagykereskedelmi árat határozott meg, melyet azok a végfelhasználók felé is érvényesítettek. Hasonló akció az idén nincs, így a társaságok kizárólag saját nyereségükből tudnak engedni.
Az Axelero Rt. az idén inkább a kábeltévés internet népszerűsítését helyezi előtérbe az ADSL-lel szemben - mondja Pohly Ferenc PR-igazgató. A Matáv-leányvállalat a céghez tartozó kábeltévés előfizetőknek azt ajánlja karácsonyi csalogatóként, hogy az első, 9900 forintos díjért adott hónapban a szélessávú internetet kipróbálók akár vissza is mondhatják az előfizetést. Ezzel a lépéssel a többéves hűségnyilatkozat miatt elmaradó potenciális új ügyfeleket célozzák.
A másik nagy kábeltévés internetszolgáltató, a UPC Magyarország már október óta akciózik, ezek a kedvezmények karácsonyig tartanak. A díjmentes csatlakozási lehetőség Szűcs László sajtószóvivő szerint az előfizetői szám nagymértékű emelkedését hozta már eddig is. A társaság tapasztalatai szerint a belépési korlát eltörlése ösztönzőleg hat az előfizetést vásárolni tervezőkre. Az új ügyfelek többsége a telefonos betárcsázós internetet váltja gyorsabbra, a világhálós múlt nélküliek száma kisebb.
Az ADSL szolgáltatásban az elsők között számon tartott GTS-DataNet Kft.-nek szintén vannak futó akciós ajánlatai. A tavalyihoz hasonló nagy ügyfélszerző hullám nem várható, a cég azonban decembertől tovább csökkentette akciós árait. A karácsony előtt előfizetőket emellett számos ajándékkal próbálják meggyőzni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.