BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekvőben a hazai Quelle-leány

Míg a németországi anyavállalat, a KarstadtQuelle árbevétele tavaly esett, magyarországi leánycége, a Quelle Bt. jó eredményeket ért el. Forgalma 7 százalékkal nőtt, s ennek megfelelően alakult a nyeresége is - tájékoztatta lapunkat a cég ügyvezetője, de további számadatokat nem közölt. Kanizsai Zsuzsa szerint a jó üzletmenet mögött részben a fogyasztási, ezen belül a ruházati termékek erőteljesen bővülő piaca áll, s a növekedésből a csomagküldő áruházak is kivették a részüket. Utóbbiak egyébként is kezdik visszaszerezni tekintélyüket, mert eltűntek a piacról azon szereplők, amelyek miatt kedvezőtlen megvilágításba kerültek az ilyen vállalkozások. A mára kétszereplőssé vált piacon a Quelle a másik német érdekeltséggel, az Ottóval vetekszik a vezető pozícióért. A Quelle jórészt a 18-55 év közötti nőknek szállít, akik biztosak lehetnek abban, hogy visszakapják pénzüket, ha nem felel meg nekik a termék.

Az ügyvezető szerint a társaság az idén 10 százalékos forgalomnövekedést vár, részben a tízéves évfordulóhoz kapcsolandó jubileumi akció révén. Nettó árbevételének mintegy 18 százalékát fordítja reklámra, főként a katalógusokra. A 90 fős bt. az adatbázisában lévő közel egymillió címre küldi el katalógusát, ügyfeleinek száma több száz ezerre tehető. Megrendelői 60 százaléka vidéki.

A hazai vásárlókat a KarstadtQuelle lipcsei áruházából látják el árukkal, de a német csomagküldőnek az egész világra kiterjedő halózatában szép számmal szerepelnek magyar áruk is. Az anyacégnek van Budapesten egy beszerzési irodája, rajta keresztül kötöttáru, női konfekció, gyermekruha, bútor kerül a hálózatba. Ha a beszállító vállalja a "Quelle-standardokat", akár 10-20 ezer darabos nagyságrendben is szállíthat árut. A Quellének nagyjából 30 hazai cég szállít - egyrészük közvetlenül a német áruháznak, a többiek a budapesti beszerzési irodán keresztül -, ebből 20-22 a textilipari vállalkozás.

A KarstadtQuellének, Európa legnagyobb áruházi és csomagküldő konszernjének árbevétele tavaly 1,7 százalékkal csökkent, 15,8 milliárd euróra, ám novemberben még 3 százalékos visszaeséstől tartottak. Így viszont a korábban jelzett 250 millió eurós adózás előtti nyereség is "biztosított" - közölték a cég vezetői. A csomagküldő és az utazási üzletág (Quelle, Neckermann) 5,1 százalékkal növelte árbevételét, az áruházak forgalma 8,5 százalékkal csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.