Míg a németországi anyavállalat, a KarstadtQuelle árbevétele tavaly esett, magyarországi leánycége, a Quelle Bt. jó eredményeket ért el. Forgalma 7 százalékkal nőtt, s ennek megfelelően alakult a nyeresége is - tájékoztatta lapunkat a cég ügyvezetője, de további számadatokat nem közölt. Kanizsai Zsuzsa szerint a jó üzletmenet mögött részben a fogyasztási, ezen belül a ruházati termékek erőteljesen bővülő piaca áll, s a növekedésből a csomagküldő áruházak is kivették a részüket. Utóbbiak egyébként is kezdik visszaszerezni tekintélyüket, mert eltűntek a piacról azon szereplők, amelyek miatt kedvezőtlen megvilágításba kerültek az ilyen vállalkozások. A mára kétszereplőssé vált piacon a Quelle a másik német érdekeltséggel, az Ottóval vetekszik a vezető pozícióért. A Quelle jórészt a 18-55 év közötti nőknek szállít, akik biztosak lehetnek abban, hogy visszakapják pénzüket, ha nem felel meg nekik a termék.
Az ügyvezető szerint a társaság az idén 10 százalékos forgalomnövekedést vár, részben a tízéves évfordulóhoz kapcsolandó jubileumi akció révén. Nettó árbevételének mintegy 18 százalékát fordítja reklámra, főként a katalógusokra. A 90 fős bt. az adatbázisában lévő közel egymillió címre küldi el katalógusát, ügyfeleinek száma több száz ezerre tehető. Megrendelői 60 százaléka vidéki.
A hazai vásárlókat a KarstadtQuelle lipcsei áruházából látják el árukkal, de a német csomagküldőnek az egész világra kiterjedő halózatában szép számmal szerepelnek magyar áruk is. Az anyacégnek van Budapesten egy beszerzési irodája, rajta keresztül kötöttáru, női konfekció, gyermekruha, bútor kerül a hálózatba. Ha a beszállító vállalja a "Quelle-standardokat", akár 10-20 ezer darabos nagyságrendben is szállíthat árut. A Quellének nagyjából 30 hazai cég szállít - egyrészük közvetlenül a német áruháznak, a többiek a budapesti beszerzési irodán keresztül -, ebből 20-22 a textilipari vállalkozás.
A KarstadtQuellének, Európa legnagyobb áruházi és csomagküldő konszernjének árbevétele tavaly 1,7 százalékkal csökkent, 15,8 milliárd euróra, ám novemberben még 3 százalékos visszaeséstől tartottak. Így viszont a korábban jelzett 250 millió eurós adózás előtti nyereség is "biztosított" - közölték a cég vezetői. A csomagküldő és az utazási üzletág (Quelle, Neckermann) 5,1 százalékkal növelte árbevételét, az áruházak forgalma 8,5 százalékkal csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.