A kedvezőtlen piaci helyzet ellenére a világ egyik legnagyobb kereskedelmi konszernje, a német Metro AG az elmúlt évben lényegében tartani tudta növekedési terveit, s jó esélye van rá, hogy az idén is sikeres évet zárjon. "Magyarországon a vállalat Cash + Carry részlege három fővárosi és kilenc vidéki egységgel van jelen, ezáltal a Metro Holding Hungary Kft. 1996 óta a legnagyobb forgalmat bonyolító fogyasztásicikk-láncolat az országban. A tavalyi összforgalom meghaladta a 270 milliárd forintot, ezzel a német vállalat magyarországi működése során a legnagyobb bevételt érte el" - nyilatkozott lapunknak a vállalat vezetője, Jaross Tamás. A düsseldorfi cég másik márkájának, a barkácscikkeket forgalmazó Praktikernek a teljesítménye ezen felül értendő.
A 26 országban működő német holding üzemelteti a Real, az Extra, a Saturn és a Kaufhof márkák alatt működő áruházakat is, a több ezer eladóhely együttes forgalma tavaly 51,5 milliárd euró volt, amely a korábbi évhez képest 4 százalékos bővülést mutat, ha mindezt az árfolyam-ingadozásokkal megtisztítjuk, illetve az alaptevékenység bevételnövekményére koncentrálunk, a növekedés öt százalék körüli - adja hírül a Handelsblatt. "Mindez annak ellenére következett be, hogy a háború utáni idők legnehezebb évének számított a 2002-es a német kiskereskedelemben, a teljes piac a német statisztikai hivatal adatai szerint hat százalékkal esett vissza" - nyilatkozott a feltételekről Hans-Joachim Körber, a Metro AG elnöke. A teljes forgalomnak ugyanis kevesebb mint fele származik külföldről, a tavalyi 46 százalékos részarány azonban ismét többszázalékos növekedés az azt megelőző évhez képest. A sikerhez ez pedig elengedhetetlen, hiszen a külpiacok 8,2 százalékos bővülést mutattak tavaly. Szintén átlag feletti növekedés mutatkozott a nem élelmiszer jellegű termékek körében.
Ám 2003 is kihívásokkal teli év lesz, hiszen a német piac továbbra is igen lanyha. Magyarországon óriási élethalálharc folyik a hipermarketek között, ami a Billához hasonlóan újabb hálózatok kilépését valószínűsíti, bár a szintén német Lidl is keresi a piacra lépés lehetőségét. "A küzdelemből a Metro keveset érzékelt, professzionális vevőkörünknek köszönhetően" - fogalmaz Jaross Tamás. Az igazgató ezzel együtt elárulta, hogy a saját márkás termékek aránya a forgalmon belül már eléri a húsz százalékot, ami fontos eszköze a vevőkör stabilizálásának és a Metro piaci pozícióerősítésének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.