BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nőtt a Mindshare

Kiemelkedően magas, 25 százalékos növekedést ért el tavaly a Mindshare reklámügynökség. Somlói Zsolt, a cég ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: a cég 1999-es magyarországi meglakulásakor azt a célt tűzték ki, hogy három éven belül az első három ügynökség között tartsák nyilván a Mindshare-t, s ezt tavaly sikerült elérni.

A vállalkozás 2002-ben 10 milliárd forint feletti forgalmat produkált - hangsúlyozta Somlói Zsolt. A növekedés elsődleges oka, hogy az ügynökségnek sikerült új ügyfeleket szereznie, amelyek a cég új üzletpolitikájának eredményei.

Somlói Zsolt is elismeri: a tavaly produkált eredmény újbóli elérésére kicsi az esély, különösen annak figyelembevételével, hogy a magyar reklámpiac már nem jelent túl sok új lehetőséget. A nagyvállalatok szinte kivétel nélkül képviseltetik magukat hazánkban. A beruházások kezdeti láza elmúlt, így ma a költséghatékonyság és a profit maximalizálása az elsődleges cél.

Valamelyest bővítheti a reklámpiacot az EU-csatlakozás közeledte, amelyet újabb - elsősorban közepes méretű - nyugat-európai vállalkozások magyarországi megjelenése eredményezhet. Az EU-csatlakozás mellett a reklámpiac növekedését, illetve újabb piaci szektorok megjelenését eredményezheti az egészségbiztosítás és a különböző orvosi szolgáltatások reklámpiaci elterjedése is. Nagy kérdés az, hogy a mesterségesen kialakult médiaár-arányokban lesz-e elmozdulás, hiszen a televíziós hirdetési tarifák az utóbbi időben nem nőttek. Somlói Zsolt szerint a 2003-ra tervezett emelést sem sikerült 100 százalékosan keresztülvinni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.