A személyzeti tanácsadás piaca Magyarországon tavaly átlagosan 6 százalékkal bővült, de a hagyományos személyzeti tanácsadással foglalkozó cégek többsége mégsem tartja eredményesnek a 2002. évet. Ennek oka, hogy egyre inkább teret nyer az interneten alapuló toborzás - így látja a piacot Balázs Nóra, a CV-Online Magyarország Kft. tartalom- és marketingmenedzsere. Tapasztalata szerint a munkavállalók részéről is erős az érdeklődés az internetes állásközvetítés iránt; adataik szerint 80 százalékuk az internetes felületeket használja új munkahely fellelésére. A Jobmonitor. hu ügyvezetője, Vári Gergely is szélesedő ügyfélkörről számolt be.
Folyamatosan erősödik az on-line hirdetési forma, de nem a személyzeti tanácsadók rovására - véli Buda Szabolcs. A Jobpilot.hu operatív vezetője arról tájékoztatott, hogy a cég megrendelései tavaly 21 százalékkal nőttek az előző 12 hónaphoz képest. Az ügyfelek közt egyre több a hazai tulajdonú cég, a megrendelők főleg a nagy- és közepes méretű cégek közül kerülnek ki.
Vitatkozik a fenti megállapítással Győrfi György ügyvezető igazgató is. A tavalyi évben 3,6 milliárd forintról 4,5 milliárdra, azaz 30 százalékkal nőtt az Adecco személyzeti tanácsadó bevétele, vagyis nem tapasztaltuk azt, hogy az on-line munkaközvetítők miatt piacot veszítenénk. A hagyományos módon közvetítőknek szerinte nem jelentenek konkurenciát a webes állásközvetítők, mert nem ugyanazt a szolgáltatás kínálják. A céges ügyfeleikről elmondta: továbbra is a multinacionális cégektől kapják a megrendelések több mint 90 százalékát, de élénkülés tapasztalható a magyar tulajdonú kis- és középvállalatok részéről is.
Egyébként a munkaadók általában nem korlátozzák állásajánlataikat egyik vagy másik csatornára. A Mol Rt. például az írott sajtóban megjelenő álláshirdetéseinek körülbelül 30 százalékát jeleníti meg az interneten, akár párhuzamosan is - tájékoztatott Bacsur György főmunkatárs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.