BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősödő internetes fejvadászok

Tovább erősödtek az internetes állásközvetítők, egyesek szerint a személyzeti tanácsadók rovására. Mások vitatkoznak ezzel, mert nem tekintik egymás versenytársainak a webes és a hagyományos fejvadászokat.

A személyzeti tanácsadás piaca Magyarországon tavaly átlagosan 6 százalékkal bővült, de a hagyományos személyzeti tanácsadással foglalkozó cégek többsége mégsem tartja eredményesnek a 2002. évet. Ennek oka, hogy egyre inkább teret nyer az interneten alapuló toborzás - így látja a piacot Balázs Nóra, a CV-Online Magyarország Kft. tartalom- és marketingmenedzsere. Tapasztalata szerint a munkavállalók részéről is erős az érdeklődés az internetes állásközvetítés iránt; adataik szerint 80 százalékuk az internetes felületeket használja új munkahely fellelésére. A Jobmonitor. hu ügyvezetője, Vári Gergely is szélesedő ügyfélkörről számolt be.

Folyamatosan erősödik az on-line hirdetési forma, de nem a személyzeti tanácsadók rovására - véli Buda Szabolcs. A Jobpilot.hu operatív vezetője arról tájékoztatott, hogy a cég megrendelései tavaly 21 százalékkal nőttek az előző 12 hónaphoz képest. Az ügyfelek közt egyre több a hazai tulajdonú cég, a megrendelők főleg a nagy- és közepes méretű cégek közül kerülnek ki.

Vitatkozik a fenti megállapítással Győrfi György ügyvezető igazgató is. A tavalyi évben 3,6 milliárd forintról 4,5 milliárdra, azaz 30 százalékkal nőtt az Adecco személyzeti tanácsadó bevétele, vagyis nem tapasztaltuk azt, hogy az on-line munkaközvetítők miatt piacot veszítenénk. A hagyományos módon közvetítőknek szerinte nem jelentenek konkurenciát a webes állásközvetítők, mert nem ugyanazt a szolgáltatás kínálják. A céges ügyfeleikről elmondta: továbbra is a multinacionális cégektől kapják a megrendelések több mint 90 százalékát, de élénkülés tapasztalható a magyar tulajdonú kis- és középvállalatok részéről is.

Egyébként a munkaadók általában nem korlátozzák állásajánlataikat egyik vagy másik csatornára. A Mol Rt. például az írott sajtóban megjelenő álláshirdetéseinek körülbelül 30 százalékát jeleníti meg az interneten, akár párhuzamosan is - tájékoztatott Bacsur György főmunkatárs.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.