A több mint 254 ezer fős svájci Nestlé-csoport adózás, kamatozás és leírás előtti nyeresége (EBITA) 9,5, nettó nyeresége 13,2 százalékkal nőtt tavaly. Az árbevétele ugyan csak 5,3 százalékkal erősödött, ám a svájci frank árfolyam-emelkedését kiszűrve már itt is két számjegyű a növekedés. A hatékonyság javulásában fontos szerepet tulajdonítanak annak, hogy a veveyi székhelyű csoport egy sor céget (például Chef Amerika, Schöller) vásárolt az átlagosnál jobban jövedelmező szegmensekben, mint a fagyasztott ételek, jégkrémek, valamint ásványvizek. A társaság részvényei ennek ellenére 2002-ben mintegy 17 százalékkal veszítettek az értékükből , amit elsősorban a globális értékpapírpiac kedvezőtlen trendjével indokoltak.

A Nestlé az idén is folytatja a fenti akvizíciós stratégiáját, eddig főleg a vizes üzletágban nyomul. Még az első fél évben szeretné befejezni USA-beli Dreyer's Grand Ice Cream bekebelezését is, ám ez a terve zátonyra futhat a helyi szövetségi versenyhatóság ellenkezésén.

A csoport magyarországi leányvállalata, az 1406 fős Nestlé Hungária Kft. is sokat javított a jövedelmezőségén 2002-ben: 3,6 milliárd forint adózás előtti nyereséget ért el az egy évvel korábbi alig 400 millióval szemben. Ezt főleg azzal magyarázta Bernard Meunier ügyvezető igazgató, hogy az állateledel-üzletágat már nem terhelték a korábbi évek tetemes fejlesztési költségei, ám más területeken is javult a hatékonyság. A társaság konszolidált árbevétele is közel 16 százalékkal, 53,6 milliárd forintra nőtt.

Laurent Freixe, a hónap közepétől kinevezett új ügyvezető igazgató lapunk kérdésére elmondta, hogy az idén is két számjegyű forgalom- és nyereségnövekedést várnak, főleg a tovább erősödő kivitel jóvoltából. A cégnél nő az instant italok és a csokoládéfigurák kínálata, ám az egyéb csokoládék szerencsi gyártását a jövőben fokozatosan leépítik, és részben a csoport más régióbeli vállalataihoz helyezik át.