Számos tévhit és sztereotípia él a vezetői viselkedésekkel kapcsolatban, s ezek jól elkülöníthetők egymástól a két nem alapján. Másfajta képzet társul a női és megint másfajta a férfi vezetőkhöz. A női vezetőnek általában keménynek kell látszania, a férfinak pedig okosnak, tévedhetetlennek. Ellenkező esetben munkatársaik megkérdőjelezhetik alkalmasságukat. A női vezetők például meg vannak győződve arról: ha nem teljesítenek duplán, úgy nem fogadják el őket vezetőnek, a férfiak pedig úgy hiszik, a tekintélyteremtés egyik módja, ha mondjuk egy értekezleten semmit sem hagynak szó nélkül. Nehezen vállalják a férfiak azt, ha nincs mondanivalójuk, hiszen attól tartanak, hogy az a gyengeség, a bizonytalanság jele - sorolt néhány általánosan elterjedt, a vezetői szerepről alkotott elképzelést Sárvári György, a Neosys Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft. vezetője, mellesleg a jeet-man-do harcművészeti iskola kétdanos mestere.

A normáknak való megfelelési kényszert több hozzászóló is saját bőrén tapasztalta. Az E.On Hungária Rt. humánerőforrás-vezetője, Janka Mária férficsapatban vált vezetővé. Hosszú ideig úgy hitte, ugyanolyan keménynek kell lennie, mint a kollégái, semmin sem szabad megbántódnia, egyszóval fel kell vennie a férfiak által diktált stílust. Idővel azonban ráébredt, hogy valójában semmi sem kényszeríti őt ebbe a szerepbe, és jól boldogul a saját maga által felállított szabályok szerint is, adott esetben az érzelmeit is felvállalva.

Azzal, hogy egy vezetőnek sem kell száműznie az érzelmeket, többen is egyetértettek. Vékási Andrea, a Sanoma lapigazgatója elmondta: bízik az empátia hatásosságában, és mindig is távol állt tőle, hogy női vezetőként a keménységét demonstrálja.

Szerinte a nők ösztönös vezetők, azaz az ösztönök befolyásolják döntéseiket. Emiatt a gyors döntéshozatal jellemző rájuk, és kevéssé figyelnek a részletekre. Ez azonban veszélyeket is rejthet magában - tette hozzá. Fekete István, a Henkel egykori vezérigazgatója - ma is meghatározó személyisége a felügyelőbizottságban - is nagy jelentőséget tulajdonít az érzelmeknek. Meggyőződése, hogy egy jó vezető akkor képes igazán motiválni és befolyásolni a beosztottakat, ha fel meri vállalni a rá jellemző emocionális tulajdonságokat.

Saját bevallása szerint ettől eltérő vezetői stílust képvisel Bánki Gergely, a Pepsi Americas pénzügyi vezetője, aki mindig is racionalitásáról volt híres. De csak addig, amíg meg nem bízták egy pusztán nőkből álló osztály irányításával. Onnan kezdve ugyanis kénytelen volt szembesülni azzal, hogy a dolgozóknak "lelkük" is van; a női beosztottak igényelték a több figyelmet, az emberi hangot. Mindemellett beosztottjai tisztelték céltudatosságát, szakmai felkészültségét, azaz a bizalmával nem éltek vissza.