BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet fedne be a Bramac

Új termékként a Markant tetőcserepet mutatja be a hazai piacon a Bramac Kft. a jövő héten nyíló Construmán. Tegnapi tájékoztatóján Potos János kereskedelmi és marketingigazgató elmondta, hogy az idén félmilliárd forintot fordítanak fejlesztésre, főként innovációra. A cég stratégiájának fő pontja, hogy kétévenként új termékkel jelentkezik, ez segíti részesedése megtartásában, ami - adatai szerint - az új építkezések piacán bő negyven százalék.

Az évi hárommillió négyzetméter cserepet gyártó társaság az idén a tavalyi évhez képest félmilliárd forintos árbevétel-növekedést vár, s bízik a lakásépítési piac további bővülésében. Magyarországon az eladott cserép hetven százalékát új épületeknél használják fel, Nyugat-Európában csak a felét. A Bramac árbevételének 25-30 százalékát az export teszi ki.

Az osztrák Bramac 1984-ben alapított vegyes vállalatot Magyarországon, azóta az itteni társaság száz százalékban a Bramac Dachsysteme International kebelében van. Magyarországon Veszprémben és Kecskeméten van gyára, Dunakeszin pedig kiszolgáló raktára. Az 1100 fős anyavállalatnak tíz országban 21 telephelye van. Ingo Vedam ügyvezető igazgató szerint a cég minden országban piacvezető pozícióban van. Csehországban három, Szlovéniában, Szlovákiában, Horvátországban és Bulgáriában egy-egy betoncserépgyárat működtet, míg Romániában, Bosznia-Hercegovinában és Szerbiában értékesítési társaságot tart fenn.

A Bramac International 50-50 százalékban a francia Lafarge-Roofing, illetve az osztrák Wienerberger tulajdona; az ügyvezető szerint ez a háttér a piaci terjeszkedésben és a fejlesztések megvalósításában is előny.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.