A következő négy évben 400 elárusítóhelyet kíván létrehozni a Lapker Kiskereskedelmi Kft. - nyilatkozta lapunknak Gallasz Lajos, a társaság ügyvezető igazgatója. Mint mondta: így működési területén a piac 25 százalékát birtokolhatná a Lapker Kft. A cél az, hogy Magyarország vezető kiskereskedelmi hálózatává váljon a cég - mondta az ügyvezető igazgató. A jövőben a hagyományos - a relay- és a city-press - hálózat továbbfejlesztése mellett új irányt jelenthet a múlt héten első alkalommal megnyitott city-press café, amely a kor igényeinek megfelelő szolgáltatásokkal, kávézó-, könyv- és internetes részleggel is ellátja a sajtó iránt érdeklődő közönséget.
Az igazgató úgy látja: a sajtópiacnak a 2001/2002-es forgalomban megmutatkozó visszaesése után enyhe növekedés tapasztalható. Igaz, nehéz megjósolni, miképpen alakulhat a napilapok és a magazinok közötti megoszlás - véli Gallasz Lajos.
A társaság egyébként jelentősen növekedett az elmúlt időben: jelenlegi 8 százalékos piaci részesedése az indulás után alig 1,2 százalék volt. A Lapker Kiskereskedelmi Kft.-t 1999 júniusában alakították a Lapker csoporton belül.
A kft. négy évvel ezelőtt 0,9 milliárd forint árbevételt ért el, míg tavaly 8,3 milliárdos bevételt realizáltak. A cég ez évi előrejelzései szerint - ha minden az üzleti terv szerint halad - ez 2003-ban meghaladhatja a 10 milliárdot.
Az árbevétel több mint tízszeresre növelése az elmúlt négy évben a cég adatai szerint elsősorban a hírlap-, a telefonkártya-, a dohányáru-, valamint a lottóeladásoknak köszönhető. A főbb árucsoportok közül a hírlapeladás a bevételen belül 36 százalékot, a telefonkártyáé 30, a dohányárué 16, a lottóé pedig mintegy 10 százalékot tesz ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.