BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megőrizni mindent, ami jó

A következő évek legfontosabb feladata az lesz, hogy termékeinkkel segítsük partnereinket abban, hogy az éleződő piaci versenyben megtartsák, illetve erősítsék pozícióikat - hangsúlyozta Pierre-Yves Lenglart, a magyarországi Tetra Pak vezérigazgatója.

Január óta Pierre-Yves Lenglart személyében új vezérigazgató áll a magyarországi Tetra Pak élén. A francia szakember a tizenegy éves múltra visszatekintő magyar vállalatnál a negyedik cégvezető. Elődei átlagban négy-öt évet töltöttek a budaörsi gyár élén, így nem meglepő, hogy Pierre-Yves Lenglart is hosszú távra tervez. Ezt jelzi az is, hogy feleségével együtt magyarul tanul, s a haladás már néhány hónap elteltével is számottevő. A vezérigazgató nem titkolja, hogy Magyarországra érkezése előtt nem sok ismerettel rendelkezett az itteni viszonyokról. Azt azonban tudta, hogy a nemzeti piac fejlődőben van, s az ország a régióban a legfejlettebbnek számít.

Magyarországra érkezése előtt észak-afrikai országok Tetra Pak-cégeit vezette, s mint mondja, az ottani piaci viszonyok jelentősen különböznek az ittenitől. A budaörsi üzemben gyártott kartondobozokba tejet, illetve üdítőt töltenek. Így a cég számára fontos, hogy ezekből a termékekből hogyan alakul a fogyasztás, illetve milyen a piaci igény a Tetra Pak által gyártott csomagolóanyagok iránt. Ami a dobozos üdítők fogyasztását illeti, megelőzzük az észak-afrikai országokat, ahol az emberek előnyben részesítik a friss gyümölcsből facsart italokat. Differencia az is, hogy Észak-Afrikában népszerűbb a dobozos, hosszan eltartható tej fogyasztása, míg nálunk még a zacskós kiszerelés is jelentős hányadot képvisel. A tejpiacon a Tetra Paknak Magyarországon mintegy huszonöt százalékos részesedése van, míg az üdítőknél ez a szám hetvenkét százalékra tehető. Az utóbbi területen egy másik kartongyártóval is meg kell küzdeniük, s versenytárs az üveges, illetve a műanyag palackos kiszerelés is.

A vezérigazgató úgy véli, hogy a tejfogyasztásnál is vannak még jócskán tartalékok. Az uniós országokhoz képest Magyarországon magasabb a tej ára. Pierre-Yves Lenglart szerint az ország uniós csatlakozását követően ez - az erősödő konkurenciaharc eredményeképpen - változni fog. Magyarországi munkája során célul tűzte ki az iskolatejprogram népszerűsítését, illetve kiszélesítését is. Nem elhanyagolható tényező, hogy a gyermekek fejlődése szempontjából is fontos lenne, ha sikerülne a programot beindítani. Mindenesetre a lobbizásban a Tetra Pak a tejgyártókra is számíthat. Fontos szempont, hogy az iskolatejprogramhoz uniós források is igénybe vehetők.

Az üdítős kartondobozok piacán a vezérigazgató szerint a Tetra Pak úgy erősítheti piaci pozícióit, ha új kiszerelési lehetőségeket - más dobozméret, forma, nyitó-záró szerkezet - kínál vevőinek. Külföldön olyan szilárd és folyékony termékek kartondobozos csomagolása is népszerű - például bor, müzli, paradicsom, különböző tejtermékek -, amelyek Magyarországon egyelőre nem terjedtek el, de bevezetésük újdonságot jelenthet. Hozzátette, hogy a Tetra Pak által gyártott kartondobozok a fénytől, oxigéntől védik a benne lévő termékeket, így azok eltarthatósága tartósítószer nélkül is biztonságos.

Pierre-Yves Lenglart hangsúlyozta, hogy az új fejlesztések bevezetése nem jelentene különösebb problémát a cégnek, hiszen a budaörsi gyárban egyre több olyan flexibilis töltőgép van, amelyekkel gyorsan tudnak alkalmazkodni a változó igényekhez. A vezérigazgató hangsúlyozta: Magyarország uniós csatlakozását követően a Tetra Paknak és partnereinek is számítaniuk kell arra, hogy a piaci verseny erősödni fog. A csomagolóanyag-gyártó cég fontos feladatának tekinti, hogy partnereit olyan termékekkel lássa el, melyek hozzásegítik őket ahhoz, hogy az élesedő konkurenciaharcban piaci pozícióikat megtartani, illetve erősíteni tudják. Nem véletlen, hogy a cég új mottója: megőrizni, ami jó.

A Tetra Pak budaörsi gyárából látják el a közép-európai régiót, s terveik szerint a közeljövőben exportjukat is növelni tudják. Európán kívül például Iránba is szállítanak majd. Meglévő kapacitásaik elegendőek, ezért az idén jelentősebb beruházást, illetve létszámbővítést nem terveznek Magyarországon.

A Tetra Paknak világszerte hatvanhárom gyára van, s a 172 embert foglalkoztató budaörsi üzem az értékelések szerint a legjobbak között található. Több kritérium szerint osztályozzák a gyárakat. Ezek közé tartozik a hatékonyság, a vevői elégedettség mérése, a keletkező hulladék mennyisége. A vezérigazgató hozzátette, eltökélt szándéka, hogy kedvező pozícióikat az idén tovább javítsák.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.