Január óta Pierre-Yves Lenglart személyében új vezérigazgató áll a magyarországi Tetra Pak élén. A francia szakember a tizenegy éves múltra visszatekintő magyar vállalatnál a negyedik cégvezető. Elődei átlagban négy-öt évet töltöttek a budaörsi gyár élén, így nem meglepő, hogy Pierre-Yves Lenglart is hosszú távra tervez. Ezt jelzi az is, hogy feleségével együtt magyarul tanul, s a haladás már néhány hónap elteltével is számottevő. A vezérigazgató nem titkolja, hogy Magyarországra érkezése előtt nem sok ismerettel rendelkezett az itteni viszonyokról. Azt azonban tudta, hogy a nemzeti piac fejlődőben van, s az ország a régióban a legfejlettebbnek számít.
Magyarországra érkezése előtt észak-afrikai országok Tetra Pak-cégeit vezette, s mint mondja, az ottani piaci viszonyok jelentősen különböznek az ittenitől. A budaörsi üzemben gyártott kartondobozokba tejet, illetve üdítőt töltenek. Így a cég számára fontos, hogy ezekből a termékekből hogyan alakul a fogyasztás, illetve milyen a piaci igény a Tetra Pak által gyártott csomagolóanyagok iránt. Ami a dobozos üdítők fogyasztását illeti, megelőzzük az észak-afrikai országokat, ahol az emberek előnyben részesítik a friss gyümölcsből facsart italokat. Differencia az is, hogy Észak-Afrikában népszerűbb a dobozos, hosszan eltartható tej fogyasztása, míg nálunk még a zacskós kiszerelés is jelentős hányadot képvisel. A tejpiacon a Tetra Paknak Magyarországon mintegy huszonöt százalékos részesedése van, míg az üdítőknél ez a szám hetvenkét százalékra tehető. Az utóbbi területen egy másik kartongyártóval is meg kell küzdeniük, s versenytárs az üveges, illetve a műanyag palackos kiszerelés is.
A vezérigazgató úgy véli, hogy a tejfogyasztásnál is vannak még jócskán tartalékok. Az uniós országokhoz képest Magyarországon magasabb a tej ára. Pierre-Yves Lenglart szerint az ország uniós csatlakozását követően ez - az erősödő konkurenciaharc eredményeképpen - változni fog. Magyarországi munkája során célul tűzte ki az iskolatejprogram népszerűsítését, illetve kiszélesítését is. Nem elhanyagolható tényező, hogy a gyermekek fejlődése szempontjából is fontos lenne, ha sikerülne a programot beindítani. Mindenesetre a lobbizásban a Tetra Pak a tejgyártókra is számíthat. Fontos szempont, hogy az iskolatejprogramhoz uniós források is igénybe vehetők.
Az üdítős kartondobozok piacán a vezérigazgató szerint a Tetra Pak úgy erősítheti piaci pozícióit, ha új kiszerelési lehetőségeket - más dobozméret, forma, nyitó-záró szerkezet - kínál vevőinek. Külföldön olyan szilárd és folyékony termékek kartondobozos csomagolása is népszerű - például bor, müzli, paradicsom, különböző tejtermékek -, amelyek Magyarországon egyelőre nem terjedtek el, de bevezetésük újdonságot jelenthet. Hozzátette, hogy a Tetra Pak által gyártott kartondobozok a fénytől, oxigéntől védik a benne lévő termékeket, így azok eltarthatósága tartósítószer nélkül is biztonságos.
Pierre-Yves Lenglart hangsúlyozta, hogy az új fejlesztések bevezetése nem jelentene különösebb problémát a cégnek, hiszen a budaörsi gyárban egyre több olyan flexibilis töltőgép van, amelyekkel gyorsan tudnak alkalmazkodni a változó igényekhez. A vezérigazgató hangsúlyozta: Magyarország uniós csatlakozását követően a Tetra Paknak és partnereinek is számítaniuk kell arra, hogy a piaci verseny erősödni fog. A csomagolóanyag-gyártó cég fontos feladatának tekinti, hogy partnereit olyan termékekkel lássa el, melyek hozzásegítik őket ahhoz, hogy az élesedő konkurenciaharcban piaci pozícióikat megtartani, illetve erősíteni tudják. Nem véletlen, hogy a cég új mottója: megőrizni, ami jó.
A Tetra Pak budaörsi gyárából látják el a közép-európai régiót, s terveik szerint a közeljövőben exportjukat is növelni tudják. Európán kívül például Iránba is szállítanak majd. Meglévő kapacitásaik elegendőek, ezért az idén jelentősebb beruházást, illetve létszámbővítést nem terveznek Magyarországon.
A Tetra Paknak világszerte hatvanhárom gyára van, s a 172 embert foglalkoztató budaörsi üzem az értékelések szerint a legjobbak között található. Több kritérium szerint osztályozzák a gyárakat. Ezek közé tartozik a hatékonyság, a vevői elégedettség mérése, a keletkező hulladék mennyisége. A vezérigazgató hozzátette, eltökélt szándéka, hogy kedvező pozícióikat az idén tovább javítsák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.