Kedvezőbb jegyeladási mutatók, emelkedő állami támogatás, a stabil partnerek mellett új szponzorok - úgy tűnik, minden együtt van ahhoz, hogy a költségvetési oldalon (is és ismét) sikeres évet zárjon a Sziget Fesztivál. A jövő szerdán startoló egyhetes rendezvény a tavalyi 1,05 milliárd forint után az idén 1,2 milliárdos büdzséből gazdálkodik. Ennek felét a jegyeladások fedezik, a belépőkből befolyó összeg kétharmada azonban nem az elővételben értékesített heti-, hanem a helyszínen váltott napijegyekből származik. Így a szervezők - ahogy egy ilyen fesztivál esetében mindig - természetesen még az időjárás kegyeire is rászorulnak.
A költségvetés 35 százaléka származik szponzori bevételekből: a nagyobb részt évek óta stabil támogatói kör rendre bővül, az idén új belépő mások mellett a Mastercard. A szigeten több éve jelen levő OTP mellett a kártyatársaság a "második fecske" a pénzügyi szektorból, ám mint Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezetője fogalmazott, számítanak arra, hogy a fiatalok egyre inkább kiemelt célcsoportként jelennek majd meg a hitelintézetek, biztosítók számára is.
Az idén először érheti el a rendezvény büdzséjében az állami támogatásból származó összegek aránya a korábban kívánatosnak megjelölt tízszázalékos mértéket - igaz, több megállapodás még aláírás előtt áll - mondta el Takács Gábor. A különböző formában megjelenő költségvetési összegek egy része segít például - a Magyar Turizmus Rt.-n keresztül - a rendezvény külföldi reklámhadjáratában is. Míg tavaly a mintegy 100, az idén akár a 250 millió forintot is elérheti ennek értéke, ám ahogy a korábbi években, ezúttal is zömmel barterszerződésekről, azaz nem tényleges kifizetésekről van szó.
Az egyik legjelentősebb külföldi megjelenést a német Viva zenecsatornával kötött megállapodás biztosítja, ahol önálló reklámokkal jelenhet meg a fesztivál. Az adó (az angol Music Televisionhöz hasonlóan) forgatócsoportot is küld a szigetre, és folyamatosan beszámol a fesztivál eseményeiről. A Viva jelentőségét növeli, hogy évek óta a német turisták adják a külföldi vendégek döntő részét, becslések szerint több mint tízezren érkeznek Budapestre a fesztivál idejére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.