Az eddiginél koordináltabb szakmai marketingre és forrásfelhasználásra van szükség a budapesti turizmus fellendítésére - hangoztatta a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnöke. Koji László annak a legfrissebb "pulzusfelmérésnek" az eredményét ismertette, amelyet a BKIK a napokban végzett a turizmus és a vendéglátás területén működő vállalkozások bevonásával. A cégek 55,56 százaléka az előző évhez képest 2003-ra csökkenő, 44,4 százaléka azonos forgalmat vár. A felmérésben részt vett cégek közel két és fél tucat nehézséget soroltak fel, amelyek működésüket jelenleg is hátráltatják. Ezek között szerepel a korábban erős forint hatása, a magas adóterhek, az áfakulcs várható változása, a drága élőmunka, a folyamatosan átháríthatatlan költségnövekedés éppúgy, mint a megítélésük szerint csökkenő nemzetközi kereslet Magyarország iránt. Ide sorolják a romló hazai közállapotot, a csökkenő kormányzati és önkormányzati támogatást, a bizonytalanságot az önkormányzati tulajdonú helyiségek jövőjével kapcsolatban. Nem találják jónak, hogy az idegenforgalmi irányítórendszer állandó változik, és keveslik Magyarország külföldi propagandáját.
A legtöbb külföldi vendég eddig Németországból, Olaszországból, Nagy-Britanniából és Ausztriából érkezett a fővárosba. Koji szóvá tette, hogy noha az idén minden eddiginél több, 200 millió forint jut a budapesti turisztikai marketingre, mégsem sikerül hatékonyan népszerűsíteni a fővárosi programokat, látványosságokat. Hiányolta az idegenforgalmi fejlesztéseket is. Tavaly az összes budapesti beruházásnak mindössze 1,7 százaléka jutott turisztikai fejlesztésre, holott Budapest idegenforgalmi cégei adják az exportbevétel 32 és a foglalkoztatottak 18,2 százalékát. (BGy)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.