A növekvő igények miatt a kínai légitársaságok 1900 darab repülőgépet vásárolnak majd 2020-ig - írta a China Daily című pekingi lap kínai kormányzati forrásokra hivatkozva. Piaci elemzők szerint a világ legnépesebb országában működő cégeknek 2400 járműre lenne szükségük az adott időszakban, s ezek értéke csaknem 200 milliárd dollár.
Nem csoda, ha a világ két vezető repülőgépgyártója már jó ideje kettőzött erővel igyekszik újabb megrendeléshez jutni Kínában. E piacon a Boeing játssza a fő szerepet, ám az európai vetélytárs Airbus az elmúlt nyolc évben 6-ról 22 százalékra emelte részesedését. Jelenleg 193 Airbus-gépet üzemeltetnek különböző kínai légitársaságok.
A Boeing elemzői szerint a belföldi forgalomban legalább 1960, a külföldiekben pedig 440-et meghaladó számú új repülőgépet kell forgalomba állítani ahhoz, hogy minden utast elvihessenek. Márpedig a kínai légipiac a világátlagnál nagyobb ütemben, legalább 7,1 százalékkal lesz nagyobb évente a következő húsz esztendőben. Amennyiben ez megvalósul, akkor a mostani hatodik helyről a harmadikra ugrik fel a kínaiak részesedése a világpiacból. A piackutatások nyomán kiviláglott, hogy leginkább a felső középkategóriájú (180-250) utas befogadására alkalmas, rugalmasan variálható modellekre van a legnagyobb szükség. Az európai és ázsiai országokba irányuló kínai turistaforgalom várható megugrása mellett a nagy kategóriában (300-500 személyes) is kiváló lehetőségek mutatkoznak.
A kínai légitársaságok részben arra alapozzák dinamikus növekedési terveiket, hogy a kormányzat fokozatosan egyre több országot vesz fel az állampolgárok által szabadon látogathatók közé, legutóbb Magyarország került fel erre a listára. Közvetlen járatot nem üzemeltet egyetlen kínai légitársaság sem Közép-Európába. Egyelőre a Malév sem állította vissza pekingi járatát, nem dőlt el önállóan repülhet-e kínai városokba, vagy valamelyik kínai légitársasággal közösen üzemeltetnek egy járatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.