BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hengerfejgyár Leedsből Győrbe?

A Norsk Hydro arra készül, hogy 2005 végéig bezárja angliai, leedsi gyárát, s a termelést győri üzemébe telepítené át. A társaság szóvivője a Világgazdaság érdeklődésére hangsúlyozta: a végső döntés még nem született meg. A hírek szerint a brit szakszervezet tiltakozó akciókat fontolgat.

A brit gyár bezárása nem jelent feltétlen létszámbővítést Győrben - tudtuk meg a norvég cég szóvivőjétől. Michael Peter Steffen jelezte: jelenleg még nincs végső döntés a leedsi gyár bezárásáról, ugyanakkor a jórészt a Saab és az Opel számára készülő turbóhengerfejek gyártását leállítják Angliában, adott esetben ez a termék kerülhet át Győrbe. A magyarországi üzemben azonban épp addigra befejeződik egyéb termékek előállítása, így a termelésáthelyezés inkább a jelenlegi munkahelyek megtartását és a meglévő kapacitás kihasználtságának javítását biztosítaná.

Tehát, ha a brit szakszervezet tiltakozása ellenére bezárják a leedsi üzemet és a gyártást Magyarországra telepítik, ez nem jelent feltétlen bővülést.

Ugyanakkor a Hydro Aluminium Automotive arra törekszik, hogy alacsony költségű térségekbe telepítse termelését, ez pedig kedvező kilátásokat jelent az idén 60 millió eurós árbevételt tervező Hydro Alumínium Győr Kft. számára. A norvég cégcsoport tavaly januárban vásárolta fel a VAW Aluminium AG-t, így került annak győri üzeme új zászló alá.

Havasi Ferenc, a Hydro Alumínium Győr Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: az 520 fős cég az Audinak, a General Motorsnak, a BMW-nek és a Renault-nak gyárt, illetve munkál meg motorblokkokat és hengerfejeket, és a termékeket brit, spanyol, osztrák és német autógyárakba szállítja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.