A brit gyár bezárása nem jelent feltétlen létszámbővítést Győrben - tudtuk meg a norvég cég szóvivőjétől. Michael Peter Steffen jelezte: jelenleg még nincs végső döntés a leedsi gyár bezárásáról, ugyanakkor a jórészt a Saab és az Opel számára készülő turbóhengerfejek gyártását leállítják Angliában, adott esetben ez a termék kerülhet át Győrbe. A magyarországi üzemben azonban épp addigra befejeződik egyéb termékek előállítása, így a termelésáthelyezés inkább a jelenlegi munkahelyek megtartását és a meglévő kapacitás kihasználtságának javítását biztosítaná.

Tehát, ha a brit szakszervezet tiltakozása ellenére bezárják a leedsi üzemet és a gyártást Magyarországra telepítik, ez nem jelent feltétlen bővülést.

Ugyanakkor a Hydro Aluminium Automotive arra törekszik, hogy alacsony költségű térségekbe telepítse termelését, ez pedig kedvező kilátásokat jelent az idén 60 millió eurós árbevételt tervező Hydro Alumínium Győr Kft. számára. A norvég cégcsoport tavaly januárban vásárolta fel a VAW Aluminium AG-t, így került annak győri üzeme új zászló alá.

Havasi Ferenc, a Hydro Alumínium Győr Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: az 520 fős cég az Audinak, a General Motorsnak, a BMW-nek és a Renault-nak gyárt, illetve munkál meg motorblokkokat és hengerfejeket, és a termékeket brit, spanyol, osztrák és német autógyárakba szállítja.