Rádiófrekvenciára pályázik a katolikus egyház

A Magyar Katolikus Rádió Rt. egyedüliként pályázott a Petőfi adó egykori középhullámú frekvenciájára a hétfői beadási határidőig - közölte az MTI érdeklődésére az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szóvivője, Vékony Éva. A Petőfi rádió egykori középhullámú sávjának hasznosítási jogát hét esztendőre nyerhetik el a közműsor-szolgáltatói jellegű ajánlattal indulók. A kiírás szerint benyújtható "speciális célközönségnek szóló vallási jellegű, speciális karakterisztikájú" pályázat is; ebben 50 százalékot meghaladó arányban kell vallási műsoroknak szerepelniük. Az ORTT tavaly decemberben fogadta el a frekvenciára kiírandó pályázat tervezetét. Az akkori sajtóhírek szerint az egyik legfőbb érdeklődő a katolikus egyház volt. (MTI)



EMI: dollármilliárdok a Warner Musicért

A világon nagyságra harmadik zenekiadó csoport, az EMI 1,6 milliárd dolláros ajánlatot tett az AOL Time Warner számára a Warner Musicra. Az EMI egymilliárd dollárt készpénzben fizetne, a többit részvényekben. A brit EMI Group Plc.-nél ugyanakkor hétfőn közölték azt is, hogy nem kizárólagos tárgyalásokat folytatnak az amerikai AOL Time Warner médiacsoporthoz tartozó lemezipari társasággal. A tárgyalások kezdeti szakaszban vannak, és semmi biztosíték, hogy mindkét félnek elfogadható megegyezéssel végződnek - olvasható az EMI közleményében. Ha az EMI és az AOL zenekiadója egyesülne, évi 600 millió font forgalmú vállalkozás jönne létre, a könnyűzenében a legnagyobb a világon. Ugyanakkor tudni lehet azt is, hogy a német Bertelsmann is tárgyal a lemezrészleg átvételéről. (VG)



Behavazott az Havasnak?

Csökkenő árbevételről és zsugorodó üzemi eredményről számolt be nemrég a világ hatodik legnagyobb reklám- és kommunikációs vállalkozásaként nyilvántartott Havas. A francia cég prezentációjából kiderült, hogy a társaság üzemi nyeresége 2003 első felében 41 százalékkal, 68 millió euróra esett vissza az elmúlt év hasonló időszakához képest. A Financial Times szerint a csoport eredményei alaposan alulmúlták az elemzők várakozásait. A visszaesés legfőbb okát a reklámipar hosszan elnyúló válságával, a gyenge dollárral és az európai gazdasággal magyarázták az érintettek. A csökkenő üzemi eredmény mellett a cég árbevétele közel 19 százalékkal, 836 millió euróra csökkent. Ráadásul az Havast elszomoríthatja az a tény is, hogy eközben a cég nettó profitja megfeleződött.

Alain de Pouzilhac, az Havas vezérigazgatója szerint a társaságnak meg kell találni a módját, hogy megfelelően reagáljon az új kihívásokra. Jelezte: alapvető módosításokra készülnek a médiaiparban. A Financial Times szerint a reklámipari pangás legjobban az Havast viselte meg. A társaság legnagyobb riválisai, az angol WPP, és a francia Publicis hamarabb jelét adta a válságból való kilábalásnak. A csoport mindenesetre a piac kiszámíthatatlanságára hivatkozva egyelőre nem adott ki piaci előrejelzést. Az Havas a világ 65 országában több mint 300 ügynökségen keresztül 18 700 alkalmazottal dolgozik. A cég éves árbevétele 2,2 milliárd euró. Bevételeinek 44 százalékát az USA-ban realizálja. (VG)