Csökkenő árbevételről és zsugorodó üzemi eredményről számolt be nemrég a világ hatodik legnagyobb reklám- és kommunikációs vállalkozásaként nyilvántartott Havas. A francia cég prezentációjából kiderült, hogy a társaság üzemi nyeresége 2003 első felében 41 százalékkal, 68 millió euróra esett viszsza az elmúlt év hasonló időszakához képest. A Financial Times szerint a csoport eredményei alaposan alulmúlták az elemzők várakozásait.
A visszaesés legfőbb okát a reklámipar hosszan elnyúló válságával, a gyenge dollárral és az európai gazdasággal magyarázták az érintettek. A csökkenő üzemi eredmény mellett a cég árbevétele közel 19 százalékkal, 836 millió euróra csökkent. Ráadásul az Havast elszomoríthatja az a tény is, hogy eközben a cég nettó profitja megfeleződött. Alain de Pouzilhac, az Havas vezérigazgatója szerint a társaságnak meg kell találni a módját, hogy megfelelően reagáljon az új kihívásokra. Jelezte: alapvető módosításokra készülnek a médiaiparban.
A Financial Times szerint a reklámipari pangás legjobban az Havast viselte meg. A társaság legnagyobb riválisai, az angol WPP és a francia Publicis hamarabb jelét adta a válságból való kilábalásnak. A csoport mindenesetre a piac kiszámíthatatlanságára hivatkozva egyelőre nem adott ki piaci előrejelzést. Az Havas a világ 65 országában több mint 300 ügynökségen keresztül 18 700 alkalmazottal dolgozik. A cég éves árbevétele 2,2 milliárd euró.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.