Csökkenő árbevételről és zsugorodó üzemi eredményről számolt be nemrég a világ hatodik legnagyobb reklám- és kommunikációs vállalkozásaként nyilvántartott Havas. A francia cég prezentációjából kiderült, hogy a társaság üzemi nyeresége 2003 első felében 41 százalékkal, 68 millió euróra esett viszsza az elmúlt év hasonló időszakához képest. A Financial Times szerint a csoport eredményei alaposan alulmúlták az elemzők várakozásait.

A visszaesés legfőbb okát a reklámipar hosszan elnyúló válságával, a gyenge dollárral és az európai gazdasággal magyarázták az érintettek. A csökkenő üzemi eredmény mellett a cég árbevétele közel 19 százalékkal, 836 millió euróra csökkent. Ráadásul az Havast elszomoríthatja az a tény is, hogy eközben a cég nettó profitja megfeleződött. Alain de Pouzilhac, az Havas vezérigazgatója szerint a társaságnak meg kell találni a módját, hogy megfelelően reagáljon az új kihívásokra. Jelezte: alapvető módosításokra készülnek a médiaiparban.

A Financial Times szerint a reklámipari pangás legjobban az Havast viselte meg. A társaság legnagyobb riválisai, az angol WPP és a francia Publicis hamarabb jelét adta a válságból való kilábalásnak. A csoport mindenesetre a piac kiszámíthatatlanságára hivatkozva egyelőre nem adott ki piaci előrejelzést. Az Havas a világ 65 országában több mint 300 ügynökségen keresztül 18 700 alkalmazottal dolgozik. A cég éves árbevétele 2,2 milliárd euró.