A DVD- és videoforgalmazók száma közel 20 százalékkal emelkedett az idén a tavalyi évhez képest - nyilatkozta a Világgazdaságnak Feldmájer Sándor, a Magyar Videokiadók Egyesületének titkára. Az újabb szereplők mellett elsősorban azoknak a forgalmazóknak a száma nő, akik a magyar és a művészfilmekben rejlő lehetőségeket szeretnék kihasználni.
A piacot a már jelen lévő társaságok között is újból felosztják.
A múlt héten jelentette be a Paramount és az InterCom Rt., hogy októbertől utóbbi forgalmazza a Paramount videóit és DVD-it (VG, 2003. szeptember 30.). Eddig a UIP Dunafilm látta el ezeket a teendőket.
Feldmájer Sándor szerint a piac újraelosztása azzal magyarázható, hogy a külföldi jogtulajdonosok is sokkal jobban próbálják érvényesíteni érdekeiket Magyarországon. Mint mondta: miközben a több mint 8 milliárd forintos piacon a VHS kazetták értékesítésében már nincs meg a növekedés esélye, addig a DVD-piac még a boom előtt áll. A Universal már szeptemberben kiszállt a UIP-ből és önálló vállalkozást indított, a Warner pedig már tavaly kivonta részlegét az InterComból, és Warner Home Video néven 36,3 százalékos részesedéssel a piac legnagyobb szereplője lett. Az InterCom 35,9-es részesedéssel bír, amivel a második legjelentősebb forgalmazó. A UIP Dunafilm 17,8 százalékkal a harmadik.
Szakértők szerint egyre valószínűbb az is, hogy a videoköl-csönzőkben is csökken a VHS kazetták bérlése, míg egyre nagyobb lesz az igény a DVD-k iránt. Ma már havonta közel 100 film jelenik meg lemezen. A DVD és a VHS kazetta aránya jelenleg kétharmados többséget ad előbbi számára. Bálint Péter, a UIP Dunafilm igazgatója nem szomorkodik a Paramount kiválása miatt, mondván, a hihetetlen nagy DVD-kínálatra szerinte még nincs elegendő kereslet.
Feldmájer Sándor elmondta: a kalózmásolatok a DVD-piacot sem kímélik. A feketepiac legalább ugyanakkora, de elképzelhető, hogy kétszerese a legális lemezforgalomnak, mérete akár a több tíz milliárd forintot is elérheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.