Közlekedési parlamenti bizottságot sürgetnek
Önálló szaktárca hiányában szükséges lenne egy közlekedési állandó országgyűlési bizottság felállítása - állítja a közelmúltban a közúti alágazat fejlődése érdekében együttműködési megállapodást is kötött két érdek-képviseleti szervezet. A megállapodást a menetrend szerinti személyszállításban részt vevő vállalkozókat képviselő Települési és Kistérségi Tömegközlekedési Szolgáltatók Szakmai Egyesületének elnöke, Kárpáti Zsuzsa, illetve a 4400 közúti fuvarozót - köztük jelentős számú autóbuszos vállalkozásokat - tömörítő Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT-Hungary) ügyvezető főtitkára, Dittel Gábor írta alá.
A két érdekképviselet véleménye szerint az állandó parlamenti bizottság létrehozását szükségessé tenné a közlekedés kulcsfontosságú társadalmi-gazdaságfejlesztési szerepe. Ez azt is jelezné, hogy a politika gazdasági-társadalmi súlyának megfelelően kezeli a közlekedést, ezen belül is a közúti közlekedési szakmát. Jelenleg az Országgyűlésben 25 állandó bizottság s ezeken belül 62 albizottság működik, utóbbiak egyike a közlekedési albizottság, mely az idén eddig mindössze két ülést tartott, amit az érdekképviseletek az ágazat súlyához viszonyítva kevésnek és méltatlannak tartanak.
Ezért a két szakmai szövetség a jövőben szorosabbra fűzi kapcsolatait, és együtt lépnek fel a közúti közlekedési szakmát és a menetrend szerinti autóbuszos vállalkozásokat érintő, helyzetüket jobbító ügyek kormányzat előtti képviseletében.
A két szervezet szakmai együttműködése kiterjed az autópályák használatával kapcsolatos kérdésekre is. Véleményük szerint ugyanis, ha a közúti fuvarozóvállalkozások számára nincs általános áfalevonási jog, csökkenteni szükséges a matricák árát!
A NIT-Hungary és a Települési és Kistérségi Tömegközlekedési Szolgáltatók Szakmai Egyesülete többek között javasolja a közlekedési tárcának a négynapos matrica kiterjesztését a közúti fuvarozókra és az év egészére is. Emellett rövidesen ajánlást fogalmaznak meg a magyar közúti fuvarozók részére a német és osztrák autópálya-használati díjakkal kapcsolatban.
A két szervezet szorgalmazza, hogy a kormány hatékony piacvédelmi intézkedéseket tegyen a magyarországi székhelyű közúti közlekedési szolgáltatók érdekében.


